DIGITALISERING Q1 2021 1
DIGITALISERING@HANDELSBANKEN Utvecklingen av vår
rådgivning är avgörande för vårt samhällsansvar tt utveckla vår rådgivning med hjälp av bland annat digital teknik i produktutbud och mötesplatser handlar inte bara om att stärka vårt erbjudande gentemot enskilda kunder. Det är också en avgörande del av vårt sätt att ta samhällsansvar och agera långsiktigt hållbart. Genom att hela tiden stärka vår rådgivning och göra den mer tillgänglig ökar vi exempelvis möjligheterna för våra kunder att göra relevanta gröna A 16 2 val i sin ekonomi, vilket bidrar till vår målsättning om klimatneutralitet i finansierings- och investeringsverksamheten till 2040. Det kan handla om att snabbt kunna erbjuda möten med hållbarhetsexperter, utveckla rådgivningsverktyg och utbildning, eller om utveckling av produkter såsom gröna lån och gröna bolån. Inom kort lanseras också gröna energilån i Sverige samt grön leasing/avbetalning. HANDELSBANKEN