Loading...
DIN MATBUTIK 2032 1
DIN MATBUTIK 2032 INNEHÅLLSFÖRTECKNING
DIN MATBUTIK 2032 FÖRORD
DIN MATBUTIK 2032 SAMMANFATTNING
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I HISTORIENS LJUS
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I EN NY TID DIN MA TB UT
IK 2032 II. BUTIKEN I EN NY TID Vilka förutsättningar i omvärlden kommer att forma dagligvaruhandelns butiker under kommande 10 år? Butiken kan inte undvika den arena som omvärlden utgör för den. Arenan skapas av alltifrån begränsningar i ekologiska system till ökande mångfald i preferenser hos konsumenter till förutsättningar för förarlösa leveransfordon. I det här kapitlet vänder vi blicken mot butikens omvärld och de förändringar som 2020-talet medför. Det som dock är viktigt att minnas är att även om omvärlden skapar förutsättningarna, är det i slutändan dagligvaruaktörerna själva som påverkar hur framtidens butik kommer att bli. ”Framtiden skapas av beslut som fattas av aktörerna. Ibland får man intryck av att många tror att framtiden skapar sig själv.” (Sara Rosengren, professor i marknadsföring, Handelshögskolan) 14
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN OCH KONSUMENTERNA
DIN MATBUTIK 2032 SVERIGES FYRA KONSUMENTPROFILER
DIN MATBUTIK 2032 FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR FRAMTIDENS
BUTIK
DIN MATBUTIK 2032 MODELLBUTIKER FÖR FRAMTIDEN ÅR 2
032
DIN MATBUTIK 2032 REFERENSER
DIN MATBUTIK 2032 METOD