DIN MATBUTIK 2032 1
DIN MATBUTIK 2032 INNEHÅLLSFÖRTECKNING
DIN MATBUTIK 2032 FÖRORD
DIN MATBUTIK 2032 SAMMANFATTNING
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I HISTORIENS LJUS
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN I EN NY TID
DIN MATBUTIK 2032 BUTIKEN OCH KONSUMENTERNA
DIN MATBUTIK 2032 SVERIGES FYRA KONSUMENTPROFILER
DIN MATBUTIK 2032 FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR FRAMTIDENS
BUTIK
DIN MATBUTIK 2032 MODELLBUTIKER FÖR FRAMTIDEN ÅR 2
032
DIN MATBUTIK 2032 REFERENSER
DIN MA TB UTIK 2032 24 https://www.springwise.com
/innovation/ architecture-design/acme-supermar ket-rooftop-farm 25 https://www.cnbc.com/2022/01/25/wal mart-makes-an-investment-in-vertical-far ming-start-up-plenty.html 26 https://medium.com/focal-systems/analy sis-of-the-amazon-go-platform-and-itsimplications-on-large-format-grocery-stores-727d9b25f04a 27 Kairos Futures långtidsstudie Svenskarna, samtiden och framtiden, som sträcker sig tillbaka till 1970-talet i många frågor och till 1955 i vissa frågor 28 Jetten, J., Haslam, C., & Alexander, S. H. (Eds.).(2012). The social cure: Identity, health and well-being. Psychology press. 29 Se till exempel Upplevelser i världsklass, Parks&Resorts/Kairos Future, 2011 30 I Kairos Futures långtidsstudie Svenskarna, samtiden och framtiden, ser vi tydligt att intensiteten i det dagliga umgänget med vänner minskat under 2000-talet. 31 Denna fråga är baserad på drygt 900 respondenter (se Metod-avsnittet). 32 Klustren är identifierade baserat vad respondenterna svarat på frågan ”Hur vill du helst känna dig när du handlar daglig varor? Välj de fem alternativ som är vik tigast för dig” och ”En riktigt bra dagligvarubutik... (Välj upp till 10)” - de som svarat mer likt på dessa frågor är mer sannolika att hamna i samma kluster. 33 IGD, Store of the Future (2021) 95
DIN MATBUTIK 2032 METOD