Bumsen 1
Man behöver inte vara färgblind för att konstater
a att en svart oljesticka blir svåravläst! Med nöd och näppe får man tag om fjäderförspänningens fäste och kan då justera det ett snäpp i taget. Bra och överskådliga reglage. Detsamma gäller instrumenten med den tydliga hastighetsmätaren i centrum. Backspeglarna kunde dock vara bättre. Bakhjulsdemontering är relativt enkel. Nej, trots ljuddämparens utseende är GT utrustad med en fyrtaktsmotor. Imponerande! Under den uppfällbara dynan ryms två integralhjälmar eller 60 liter stuvutrymme. Spartansk verktygslåda men helt godkänd instruktionsbok, dessutom på Svenska. Stadig och fin pakethållare, mer avsedd för den egna topboxen än en roundbag. Provkörningen avslutades med en test, en pizzaleveranstest. Baron i Täby bakade som vanligt oemotståndligt gott och vi levererade till oss själva i expresshastighet. Vi gillade de logiskt placerade knapparna, speciellt helljus och signalhorn. Blinkers, ja treknappssystemet är fortfarande överlägset. BUMSEN 4 – 2012 45