Din Energi – Uddevalla Energi 1
UDDEVALLA ENERGI Strömberget 451 81 UDDEVALLA www
.uddevallaenergi.se Kampen om en hållbar värld börjar på hemmaplan Genom kretsloppskampen lär sig elever mer om hur vår planets kretslopp fungerar – och hur den lokala hanteringen av vatten, avlopp och avfall går till. Nu är Kretsloppskampen i full gång. Tävlingen, som riktar sig till femteklassare, startades 1998. Tillsammans med Västvatten bjuder vi in till studiebesök på Lillesjö kraftvärmeverk och engagerar eleverna i återvinning, toalettvett och miljö, så att de blir medvetna om att de själva har stor möjlighet att påverka i sin egen vardag. Vi behöver barnens engagemang för att skapa hållbar utveckling. Under hösten inspirerar vi ännu fler miljöhjältar som kan rädda världen tillsammans! Nu inför vi avbrotts avisering via sms Som kund vill vi såklart att du så smidigt som möjligt ska få information om eventuella ström- och fjärrvärmeavbrott. Därför startar vi servicen att få avbrottsavisering direkt till din mobil via sms. Med sms-avisering som verktyg ökar flexibiliteten i kontakten med våra kunder. En automatiserad aviseringsfunktion i vårt driftsystem möjliggör snabba och kontinuerliga aviseringar vid olika driftstörningar. Kunderna får information via sms i början av en driftstörning och aviseringen fortlöper med uppdaterad status. En sam2 » Smsavisering ökar flexibiliteten i kon takten med våra kunder.« manfattning skickas även när driftstörningen är avhjälpt säger Adam Sjöberg, driftingenjör på Uddevalla Energi OM DU HAR ett mobilnummer registrerat på en adress i vårt nätområde får du automatiskt sms-avisering vid avbrott som berör din adress. Eftersom vår sms-tjänst inte kommer kunna skilja på olika mobilabonnemang får alla som har ett mobilnummer registrerat på din bostadsadress ett sms, oavsett ålder. Därför kan barn som bor på berörd adress få sms-avisering medan föräldrar som har en företagsmobil inte får det. Vi kommer skicka aviseringar både vid oplanerade och planerade avbrott. NYA RUTINER TILLSAMMANS med digitala kanaler gör att vi effektivare kan kommunicera med våra kunder även vid planerade arbeten. Kunderna kommer fortfarande få informationen via postavisering utöver sms, och dessutom en smspåminnelse dagen före planerat avbrott, säger Adam. Ändringar? Vill du inte ha smsavisering eller om du vill registrera ett annat mobilnummer för sms-aviseringen gör du enkelt det via vår hemsida. Smstjänsten blir den primära kanalen för avbrotts information men kommer också finnas på vår hemsida och i vår app.