Årsredovisning 2014 1
Årsredovisning 2014 Om Willhem
Årsredovisning 2014 2014 i korthet
Årsredovisning 2014 Om året som gick
Årsredovisning 2014 Vision, affärsidé, värdegrund
och mål
Årsredovisning 2014 Före och efter Willhem
Årsredovisning 2014 Om hållbarhet
Årsredovisning 2014 Om våra medarbetare
Årsredovisning 2014 Om fastighetsutveckling och un
derhåll
Årsredovisning 2014 Om marknaden
Årsredovisning 2014 Om våra fastigheter
Årsredovisning 2014 Om våra områden
OM VÅRA OMRÅDEN REGION SYD BORÅS 1 HYRESVÄRDE SJÖ
BO ALIDEBERG NORRMALM 42 3 HESTRA 180 NORRBY BYTTORP 4 CENTRUM 40 27 40 5 41 GÖTA KRISTINEBERG 6 HEDVIGSBORG 7 TRANDARED ÖSTERMALM HULTA ANTAL LÄGENHETER 1. Sjöbo/Alideberg 4. Centrum 5. Druvefors/Göta 6. Hedvigsborg/ Dammsvedjan 319 2. Bergdalen/Norrmalm 126 3. Kypedalen 56 428 585 201 7. Trandared/Bergsbo 119 8. Ulricehamn/övriga 158 2 HÄSSLEHOLMEN BERGDALEN 8 ANDEL AREA BOSTÄDER HYRESVÄRDET MARKNADSVÄRDE ANTAL FASTIGHETER ANTAL LÄGENHETER TOTAL AREA 163 Mkr 117 1 992 155 999 kvm 81 % 1 067 kr/kvm 12 324 kr/kvm 5 SNABBA OM ÅRET I BORÅS • Högst kundnöjdhet bland hyresgästerna enligt vår kundundersökning. • Nytt områdeskontor har ökat tillgängligheten för kunder. • Ett samarbete med ”Jobb Borås Ung” för att ge ungdomar praktik och arbetslivserfarenhet. • Större lokalanpassningsprojekt för nya företagskunder: Sverige Taxi och Frösunda Omsorg. • Genomfört marknadsföringskampanj för att stärka varumärket och öka trafik till Willhems hemsida. service som möjligt.”Vi gillar verkligen att ge så bra ” Här i Borås lyckades vi få de mest nöjda hyresgästerna på hela Willhem, enligt vår kundundersökning. Det är naturligtvis jätte kul att det vi gör uppskattas. Vi har jobbat mycket med gruppen och det har gett resultat. Vi är sju bovärdar som allihop tycker det är kul att ge bra service. Det roligaste med jobbet är att vara ute bland husen, träffa de som bor där, prata och se till att allt fungerar och ser rent och fint ut. Ibland är folk irriterade över något, vilket inte är särskilt konstigt, med då gäller det att ta det på allvar, lyssna och vara tillmötesgående. Nästan alltid går det att vända något som först är negativt, till något som blir bra. Det är helt enkelt en fråga om inställning och förhållningssätt. Det är jätteskoj att kunderna uppskattar det vi gör. ADAM ANDERSSON, BOVÄRD WILLHEM I BORÅS WILLHEM ÅRSREDOVISNING 2014 41
Årsredovisning 2014 Om fastighetsvärdering
Årsredovisning 2014 Om finansiering
Årsredovisning 2014 Bolagsstyrningsrapport
Årsredovisning 2014 Styrelse
Årsredovisning 2014 Ledning
Årsredovisning 2014 Finansiell rapportering
Årsredovisning 2014 Förvaltningsberättelse
Årsredovisning 2014 Koncernens rapport över totalr
esultat
Årsredovisning 2014 Kommentarer till koncernens ra
pport över totalresultatet
Årsredovisning 2014 Koncernens rapport över finans
iell ställning
Årsredovisning 2014 Koncernens förändring av eget
kapital med kommentarer
Årsredovisning 2014 Koncernens rapport över kassaf
löden med kommentar
Årsredovisning 2014 Noter för koncernredovisning
Årsredovisning 2014 Moderbolagets resultaträkning
Årsredovisning 2014 Moderbolagets balansräkning
Årsredovisning 2014 Moderbolagets förändring av eg
et kapital
Årsredovisning 2014 Moderbolagets kassaflödesanaly
s
Årsredovisning 2014 Noter för moderbolagets redovi
sning
Årsredovisning 2014 Förslag till vinstdisposition
Årsredovisning 2014 Revisionsberättelse
Årsredovisning 2014 Nyckeltal och definitioner
Årsredovisning 2014 Fastighetsförteckning
Årsredovisning 2014 Gri-index