Bumsen 1
LEDARE INGEN HAR NÅGONSIN TIGIT FRAM RESULTAT CHE
FREDAKTÖR och ANSVARIG UTGIVARE Henning Svedberg bumsen@bmwklubben.se ANNONS- OCH PRODUKTIONSANSVARIG Henning Svedberg Material skickas till: bumsen@bmwklubben.se eller Tidningen Bumsen c/o: H. Svedberg Skånela 116, Backen 195 96 ROSERSBERG UTGIVNING 2019 - 2020 3.19 - juni 4.19 - september 5.19 - november 1.20 - februari 2.20 - april DEADLINE FÖR BOKAT TEXT- OCH BILDMATERIAL Nummer 3.19 - 25 maj. ARTIKELBIDRAG Text levereras i digital form i någon av de vanligaste formaten för ordbehandlingsprogram för Mac eller PC. Bilder bör vara digitala och i högsta tänkbara upplösning men även traditionella papperskopior går också bra. Material som önskas i retur skall medföljas av ett adresserat och frankerat kuvert. Redaktionen kan korta, ändra eller klippa i inskickade texter inför tryck. TRYCK Denna Bumsen trycks i cirka 7 000 exemplar av Ljungbergs Tryckeri AB, Klippan. Tryckeriet är Svanenmärkt och klimatneutralt. BUMSEN PÅ INTERNET Artiklar och fotografier som är avsedda för publicering i Bumsen förutsätts också kunna användas på klubbens hemsida (http://bmwklubben.se) utan särskilt medgivande från upphovsrättsinnehavarna. Upphovsrättens regler respekteras dock alltid. OMSLAGSBILD Foto: THOMAS HILDENBORG MIN LATHETS KRANKA BLEKHET J ag inte bara planerar dåligt, jag är ofta även klen i genomförandet. Det kanske är hårt sagt men ska man genomföra en förändring av sina dåliga sidor är det bra att inse dem och ge sig själv lite på käften för det. En diciplinär uppsträckare är då på sin plats. Att vara lat är ofta ett utmärkt sätt att skapa sig merjobb. Visst är lathet bekvämt i nuet men vi som jobbar journalistiskt och med, åtminstone, pappersmedia tycks alla lida av någon form av kollektiv egenskap att skjuta allt på den framtid som ligger absolut närmast panikens rand. Det är genetiskt, tror jag. För att mota den lat-Ollen i grind har jag anlitat en chef. En sorts hjälpreda som skall hjälpa mig att hjälpa mig att bli bättre på att planera - och utföra det. Hittills har det funkat bra och vi börjar kunna se krusningar av lite struktur på ytan. Det känns bra. Samtidigt tänker mellan hur jag framför en motorcykel och hur jag normalt sköter andra åtaganden. Jag skulle nog inte ha varit så långlivad då. Långlivad vill jag bli i både mitt uppdrag som Budr g som Bumsered ka tör och i andra yrkesroller jag iiklär mig. Kansk hae har jag skött tidigare jobb bättre än a j g tror? Jag har inte direkt fått sparken för, åtminstone just m tror? Jag h u ,, mina brister i struktur och ordning. Appropå det är j är jag absolut motli tag g för kritik ifrån de som anser attt j j Jag tar ytterst gärna emot synpunkt . H l t då på e-post som tycker massor och så länge jag i inget får höra kan jag inte mycket göra åt det. a t ag sådan bör ha. er. He s Vi som motorcyklister kan fak iskt kt få sådan coachning, dels genom SMC:s utmärkta kurser, g nom aktörer som Toura ecT h och inte minst genom k se kurser och aktiv eter i klubbens regi. En anining r sar genom mitt medvetande och den säger mig att i BMW-klubben är förarkompetens en v ö er agllag redan hög. Vi är nog som snittmedl emmar täm gen ansvarstagande. Dock kan det vara av godo att låta någon dela med sig av si kunskaper i, nsikter och åsikter om vå k vara nyttigt, trevligt och en social beg genom akt nom u it g ru r m n ö mm li det vara av s na r k vår örn nging egivivenhet. et. Alla behö ev r vi olika typer och i olikolika grada grad en chef. Som jag sa o av n är g v v lemmar också i viss mån mina chefer. Är inte ni medlemmar minst genomsnittli t nöjda i et is ni n med. Ä g t nö så är det inte så bra. Att inte skälla på mig är i princip att inte försöka förändra mititt arbete. Fast ni få ju, för all del, vara snälla e mot mre mot mig än vad jag själv är. Man måste ju i e b ja m d att st vö la in med de största kängorn a på. Hr-hm. på m g ä be e. nte bör a me ed HENNING SVEDBERG