Med läsning som mål. Om metoder och forskning på d
et läsfrämjande området 1
Bingebo, Leif (2008). Utvärdering år 3. Projektet
I rörelse. Bird, Viv (2014). Bookstart in England: A Worldwide Early Reading Programme. Ingår i: Maas, Jörg F., Ehmig, Simone C. & Seelmann, Carolin (red.) Prepare for Life! Raising Awareness for Early Literacy Education: Results and Implications of the International Conference of Experts 2013. Mainz: Stiftung Lesen. Björkhagen Turesson, Annelie (2011). Sagor som skapar skillnad. En utvärdering av Godnattsagor inifrån. Malmö: Malmö högskola. Björneborn, Lennart (2008). Serendipitetsfaktorer og brugeradfærd på det fysiske bibliotek. Danmarks Biblioteksskole Aalborgafdelingen. Bleses, Dorthe & Andersen, Mette Kjær (2011). Kan Bogstart gøre en forskel? En undersøgelse af Bogstarts potentiale som led i det forebyggende arbejde for at understøtte sprogtilegnelsen hos børn i udsatte boligområder. Odense: Syddansk Universitet, Center for Børnesprog. Bodart, Joni Richards (1980). Booktalk!: booktalking and school visiting for young adult audiences. New York: H.W. Wilson. Bodart, Joni (1985). The effect of a booktalk presentation of selected titles on the attitude toward reading of senior high school students and on the circulation of these titles in the high school library. Diss. Texas Women’s University 1985. Bogren, Anna-Karina & Oskarsson, Carina (2011). Läslust och arbetsglädje – om läsfrämjande projekt på Uddevalla Stadsbibliotek. Borås: Högsk. i Borås, Bibliotekshögskolan/Biblioteksoch informationsvetenskap. Magisteruppsats. Bon, Ingrid; Cranfield, Andrew & Latimer, Karen (red.) (2011). Designing library space for children. Berlin: De Gruyter Saur. Bonci, Angelica (2011). A research review: the importance of families and the home environment. London: National Literacy Trust. Borrman, Pia & Hedemark, Åse (2015). Leonards plåster: om syfte, barnsyn och kvalitet i bibliotekets sagostund. Stockholm: Regionbibliotek Stockholm. Brink, Lars (2000). Försvunna bokslukare?: om läslust och läsvanor hos elever i grundskolan i fyra Gävleborgskommuner. Gävle: Högskolan i Gävle. Brodin, Carolina (2008). Folkbiblioteket och de alternativa låneverksamheterna – samma sak fast ändå inte? Uppsala: institutionen för ABM Biblioteks- & informationsvetenskap. Masteruppsats. Brooks, Greg; Pahl, Kate; Pollard, Alison & Rees, Felicity (2008). Effective and inclusive practices in family literacy, language and numeracy: a review of programmes and practice in the UK and internationally. Reading, CfBT Education Trust. Bryant, Donna & Wasik, Barbara Hanna (2004). Home Visiting and Family literacy Programs. Ingår i: Handbook of family literacy. Mahwah, NJ US: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Burås Storø, Ole Ivar (2008). Evalueringsrapport Idrett og Lesing 2006–2008. Foreningen !les. Carpentieri, J., Fairfax-Cholmeley, K., Litster, J., Vorhaus, J. (2011). Family literacy in Europe: using parental support initiatives to enhance early literacy development. London: NRDC, Institute of Education. Cassel West, Caroline & Knochenhauer, Ann-Charlotte (2006). Läsningens goda kretslopp: en studie av hemmets, skolans och skolbibliotekets betydelse för barns läsning. Borås: Högsk. i Borås, Bibliotekshögskolan/Biblioteks- och informationsvetenskap. Magisteruppsats. Celano, D. & Neuman, S. (2001). The Role of Public Libraries in Children’s Literacy Development: An Evaluation Report. Pennsylvania: Pennsylvania Department of Education. Chall, Jeanne S. (1983). Stages of reading development. New York: McGraw-Hill. Chambers, Aidan (1994). Böcker inom oss: om boksamtal. Stockholm: Norstedts. Chambers, Aidan (1995). Böcker omkring oss: om läsmiljö. Stockholm: Norstedts. Chance, Rosemary & Lesesne, Teri (2012). Rethinking Reading Promotion: Old School Meets Technology. Teacher Librarian. 39, 26–28. 119