Med läsning som mål. Om metoder och forskning på d
et läsfrämjande området 1
teori. Uppsala: Uppsala univ., Institutionen för
ABM, Biblioteks- och informationsvetenskap. Masteruppsats. Torvaldsdotter, Helene (2003). Projekt Läslust i Värmland 2001–2003. Slutrapport. Länsbibliotek Värmland. Trelease, Jim (2013). The read-aloud handbook. New York: Penguin books. Tveit, Åse Kristine (2004). Innganger: om lesing og litteraturformidling. Bergen: Fagbokforlaget. Törnfeldt, Maria (1994). Att väcka läslust hos lässvaga barn och ungdomar. Ingår i: Eriksson, Anna Birgitta (red.) Barnspåret: idébok för bibliotek. Lund: Bibliotekstjänst. Van Riel, Rachel, Fowler, Olive & Downes, Anne (2008). The reader-friendly library service. Newcastle upon Tyne: Society of Chief Librarians. Van Riel, Rachel (2012). Making space for reading: designing library spaces for children in public and school libraries. Ingår i: Rankin, Carolynn & Brock, Avril (red.). Library Services for Children and Young People: Challenges and Opportunities in the Digital Age. Preeminent Academic Facets. Verhoeven, Ludo & Snow, Catherine E. (2001). Literacy and Motivation. Reading Engagement in Individuals and Groups. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Wade, Barrie & Moore, Maggie (1993). Bookstart. London: Book Trust. Wade, Barrie & Moore, Maggie (1996). Childrens early book behaviour. Educational Review, 48, 3, 283–8. Wade, Barrie & Moore, Maggie (1997). Parents and children sharing books: an observational study. Signal, September s. 251–268 Wade, Barrie & Moore, Maggie (1998). A Gift for Life, Bookstart: The First Five Years. A description and Evaluation of an exploratory British Project to Encourage Sharing Books with Babies. The second Bookstart Report. London: Booktrust. Wade, Barrie & Moore, Maggie (1998). An Early Start with Books: Literacy and Mathematical Evidence from a Longitudinal Study. Educational Review, 50, 2, 135–45. Wade, Barrie & Moore, Maggie (2000). A sure start with books. Early Years 20, 2, 39–46. Wade, Barrie & Moore, Maggie (2003). Bookstart: a qualitative evaluation. Educational review 55. Wang, Judy Huei-Yu & Guthrie, John T. (2004). Modeling the effects of intrinsic motivation, extrinsic motivation, amount of reading, and past reading achievement on text comprehension between U.S. and Chinese students. Reading Research Quarterly 39, s. 162–186. Watkins, Jan (1996). Programming author visits. Chicago: American Library Association. Wells, G. (1986). The meaning makers: Children learning language and using language to learn. Portsmouth: Heinemann. Widerberg, Gertrud (2008). Inte bara läsvila: tankar och idéer från samverkansprojekt mellan bibliotek och förskola. Stockholm: En bok för alla. Wiklund, Ulla (2014). En bok – många världar. Rapport om ett utvecklingsarbete i förskola och bibliotek i Västerbottens kommuner. Länsbiblioteket Region Västerbotten. Wilhelmsson, Wiviann (red.) (2000). Som fisken i vattnet: barnens väg till språk och läsande: en idébok. Lund: Bibliotekstjänst. Willis, Paul E. (1977). Learning to labour: how working class kids get working class jobs. Farnborough: Saxon House. Wollscheid, Sabine (2014). The impact of the leisure reading behaviours of both parents on children’s reading behaviour: Investigating differences between sons and daughters. Poetics. 45, 36–54. Ögland, Malin, Lundgren, Lena & Wockatz, Kerstin (2010). Mäta och väga: om statistik och effektivitet på folkbibliotek. Stockholm: Regionbibliotek Stockholm Øster, Anette (2004). Læs !les läs: læsevaner og børnebogskampagner i Norden. 1. udg. Fredriksberg: Roskilde Universitetsforlag 128