DIGITALISERING Q1 2021 1
DIGITALISERING@HANDELSBANKEN I slutänden handlar
allt om människorna Bakom och framför den nya tekniken, processerna och leveranserna står de som är det allra viktigaste; människorna. Handelsbanken bygger vi vidare på en tradition av att hela tiden utgå från människan och en tilltro till individen. Och det är kritiskt för oss att fortsätta med det även i vår transformation. Det innebär mest av allt att ha rätt medarbetare – inte bara i kundmötet utan även i utvecklingen av verktygen, produkterna och tjänsterna som kunderna använder själva i allt större utsträckning. Vår kultur och våra värderingar är lika viktiga överallt i banken om vi ska kunna leva upp till våra löften och våra kunders högt ställda förväntningar på oss som bank och långsiktig partner. I Därför handlar exempelvis rekrytering av medarbetare inom utvecklingsområdet inte enbart om teknisk kompetens eller fackkunskap. Lika viktigt är att man delar våra värderingar och både vill och kan agera kulturbärare för oss i ett bredare perspektiv. Det tror vi är viktigare både för oss som bank och för vår påverkan på samhället i stort. Med det som grund går det sedan alltid att utbilda sig vidare inom respektive område, vilket också uppmuntras och stöttas på olika vis. 34 HANDELSBANKEN 2