DIGITALISERING Q1 2021 1
DIGITALISERING@HANDELSBANKEN Innehåll Nr 2, 2021
Att komma ännu närmare våra kunder för att ännu bättre kunna stödja dem utifrån deras förutsättningar och mål är en viktig del av Handelsbankens digitaliseringsresa. Det finns många sätt att göra det på och de tekniska möjligheterna i vår omvärld är nästintill obegränsade. Samtidigt är det avgörande att vi fortsätter resan på vårt sätt för att leva upp till vår ambition om att kunna ge rådgivning för livet med empati och omtanke om kunden. 150 år av ständig transformation Sid 8 Handelsbanken upplevs mest innovativ bland de stora bankerna Sid 10 Upp bland molnen Sid 12 Augmented Intelligence: Webb- och apputveckling Med den mänskliga naturen – inte mot! Sid 14 utifrån kundernas – och våra – behov Sid 16 En sparaffär i förändring och framgång Sid 18 6 HANDELSBANKEN 2