Bumsen 1
LÄSARTIPSET WUNDERLICHS OLJELOCK ETT BÄTTRE OLJEL
OCK E Både en och annan kan ha synpunkter på oljepåfyllningslocken på 1150:orna. Carl-Henrik gick ett steg längre än att skapa veck i pannan, han hittade en lösning som gav flera fördelar och här delar han med sig av vad han hittade därute på eftermarknaden. TEXT & FOTO: CARL-HENRIK GARANDER n detalj som verkligen irriterade mig var det undermåliga olje besviken på två saker, dels på att det inte och dels var jag besviken på att insatsen som sitter i ventilkåpan kan vridas med pluggen. Den lösning jag föll för var den som dem på wunderlich.de och artikelns Nej, lösningen kanske inte är gratis derlichs plugg och jag blev m kyc et nöjd med den och kan givetvis också rekom mender da e till alla som känner som jag inför originalkonstruktionen. att det är god kvalitet och är lätta att installera. nyckel för att lossa pluggen. Du riskerar inga ”oönskade additiv” i och häller i sand eller något men med detta lock är du nära nog garanterad att slippa det. service och koll av ventilspel då ventil kåporna skall av. Jag var noggrann med att tvätta Därefter följde jag bara de bifogade anvisningarna motorn faktiskt drar märkbart mindre nya locket går det åt cirka en deciliter på samma sträcka. Jag har ingen förklaring till skillna påfyllningspluggen så borde jag sett det i form av spill. att det inre trycket på något sätt gör att oljan inte försvinner ut. oljan om man säger så. Det handledning med färgbilder. Alla delar ger ett mycket bra intryck, känns som 38 kanske inte händer till vardags att folk öppnar andras oljepåfyllningslock varit slitna, så borde oljeförbrukningen trots allt helt torra.