Bumsen 1
LEDARE HITTA DIN FAVORITHANDLARE CHEFREDAKTÖR och
ANSVARIG UTGIVARE Henning Svedberg bumsen@bmwklubben.se ANNONS- OCH PRODUKTIONSANSVARIG Henning Svedberg Material skickas till: bumsen@bmwklubben.se eller Tidningen Bumsen Att: H. Svedberg Skånela 116, Backen 195 96 ROSERSBERG 070-775 55 55 UTGIVNING 2018 - 2019 2.18 - april 3.18 - juni 4.18 - oktober 5.18 - december 1.19 - februari DEADLINE FÖR BOKAT TEXT- OCH BILDMATERIAL Nummer 2.18 - 20 mars. ARTIKELBIDRAG Text levereras i digital form i någon av de vanligaste formaten för ordbehandlingsprogram för Mac eller PC. Bilder bör vara digitala och i högsta tänkbara upplösning men även traditionella papperskopior, negativ eller diabilder går också bra. Material som önskas i retur skall medföljas av ett adresserat och frankerat kuvert. Döp inskickade filer till ditt namn och vad artikeln handlar om - döp aldrig mappar eller filer till ”Bumsen”. [Ex. Kim_Forss_Karelenresa.zip] TRYCK Denna Bumsen trycks i cirka 7 000 exemplar av Ljungbergs Tryckeri AB, Klippan. Tryckeriet är Svanenmärkt och klimatneutralt. BUMSEN PÅ INTERNET Artiklar och fotografier som är avsedda för publicering i Bumsen förutsätts också kunna användas på klubbens hemsida (http://bmwklubben.se) utan särskilt medgivande från upphovsrättsinnehavarna. Upphovsrättens regler respekteras dock alltid. OMSLAGSBILD Foto: Chris Wilthuis TA EN FIKA MED DEN DÄR SNUBBEN PÅ EBAY.DE? M in son är 23 år och för honom och hans jämnåriga har internet alltid funnits. För dem har nog däremot aldrig en favorithandlare funnits. Lojalitet med sin hembygds och saker går, är det inte den ena webbsajten så är det en app eller ett annat interaktionsverktyg som gäller. De byter när det kommer nytt och de kommer i en inte helt omöjlig framtid se deras gamla cybertillhåll på något museum av skärmdumar. handlare var nästan som att välja fotbollslag eller som bayrare väljer handlare är konkurrensutsatta av i princip hela världen då hela världens Vad händer när vi då överger våra handlare för de utländska webbshopparna? Frågan r ä inte ny, iinte på något sätt men svare så där rasande gynnsamt för våra h nd are e på n got sät andllare.. Av ohejdad vana önskar och vill jag att a la ska hand av den lokale handlaren, denne kan vi bli bekant med v och på sik ft å bättre serv e och kanske bät Det är nära omöjligt med utländsk w ic Vilka av er är e bättre priser. a webbshoppar. Den mot kunden. Den lojaliteten kan ligga i att de a rrangerar körningar, bjuder på korv, kaffe eller ett sponpon Bor a ä , i i rr ngera tant leende när de ser dig i butiken. Borta är, nde bli med ena ögat och säga att han no a lt skulle se till att priset blev ett annat. lojalitet att annonsera och stödja en klubb där Fi k j g a t sk ll klubb dä modligen mitt i prick i kundgruppen.. F ck jag är det hos välja var din loj lia tet sk llu e ligga så är det hos bb den som ger dig något mer i din hobb . Bäty. Bättre service, en kopp gott kaffe eller en annonsnons i i Bumsen. HENNING SVEDBERG många fall, den tid då handlaren kunde blinka lll är handlaren som, på något sätt, skal lll vara l vara o aj l lla ska handla et bt bllir