Loading...
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 1
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 INLEDNING - K
ort om Willhem
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Året i korthe
t
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 VD-ord
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 OMVÄRLD & VÄR
DESKAPANDE - Trender & drivkrafter
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Värdeskapande
modell
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 STRATEGI & ST
YRNING - Överblick strategi & mål
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Ekonomi
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Kund
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Fastighet
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Internt
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Omvärld
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Riskanalys
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 FASTIGHETER &
FÖRVALTNING - Enkel vardag för kunden INLEDNING OMVÄRLD & VÄRDESKAPANDE ENKEL VARDAG FÖR KUNDEN STRATEGI & STYRNING FASTIGHETER & FÖRVALTNING BOLAGSSTYRNING FINANSIELL RAPPORTERING ÖVRIG INFORMATION Det ska vara enkelt att bo hos oss Våra kunder ska ha en positiv upplevelse i alla kontakter med oss. Därför arbetar vi efter gemensamma processer och en tydlig kundresa som ett verktyg i vår förvaltning. Tydliga kundprocesser Willhem har lokala förvaltningsorganisationer som har ansvar för att uppnå målen i affärsplanen. Arbetssättet är gemensamt för hela bolaget och utgår från tre kärnprocesser: uthyrning, service och skötsel. Processarbetet säkerställer en genomgående hög kvalitet och ger även möjligheter till uppföljning och löpande förbättringar som kan delas av hela organisationen. KUNDRESAN Resan som kunderna gör hos Willhem är ofta lång. I genomsnitt bor en kund fem år hos Willhem innan de flyttar vidare. För att säkerställa ett systematiskt förbättringsarbete av kundresan har den delats in i fem tydligt definierade skeden. Söker Vi ska ha en effektiv process med transparent information till den som söker lägenhet hos oss. Idag annonseras lediga lägenheter på vår hemsida och i vissa fall även på externa webbplatser. Alla är välkomna att söka lägenhet och för att nå ut med erbjudandet bredare arbetar vi aktivt med marknadsföring, inte minst digitalt. Finner och flyttar in När kunden flyttar in i sin nya lägenhet ska bemötandet vara välkomnande. Det innefattar allt från nyckelutlämning och inflyttningsgåva till välkomstinformation och att lägenheten är välstädad. Under året har processen utvecklats med bland annat digital signering av hyreskontrakt. Vardagsliv Vardagslivet ska vara trivsamt och präglas av en hög service. Att det är rent och snyggt i och runt fastigheterna är viktigt. Stort fokus läggs även på att ge snabb och tydlig återkoppling vid felanmälningar och frågor. Genom dagliga ronderingar går det att upptäcka och åtgärda fel innan kunden behöver göra en felanmälan och även följa upp att upphandlade entreprenörer sköter till exempel städning och utemiljö. Nya möjligheter Livet och bostadsbehoven förändras med tiden. För att behålla trogna kunder uppmuntras och informeras kunderna om möjligheterna att flytta internt. Förtur ges till vissa lägenheter som Willhemlyftet och i utvald nyproduktion. Flyttar ut Det är viktigt med ett bra avslut när kunden väljer att flytta från oss. Vi följer upp kundens upplevelse genom enkätfrågor och arbetar med tydlig information för att kunden ska lämna oss med en bra känsla och viljan att komma tillbaka. Söker Finner och flyttar in Vardagsliv Nya möjligheter Flyttar ut 38 WIL LHEM ÅRS - OCH HÅLL BARHE T SR EDOV I SNING 202 1
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Fastighetsutv
eckling och förvaltning
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Förvärv & nyb
yggnation
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Bestånd
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 BOLAGSSTYRNIN
G - Bolagsstyrningsrapport
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Styrelse
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Ledning
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 FINANSIELL RA
PPORTERING - Förslag till vinstdisposition
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Koncernens rä
kningar
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Koncernens no
ter
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Moderbolagets
räkningar
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Moderbolagets
noter
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Revisionsberä
ttelse
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Nyckeltal och
definitioner
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 ÖVRIG INFORMA
TION - Fastighetsförteckning
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Investerarrap
port – gröna obligationer
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 Hållbarhetsno
ter
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021
ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOVISNING 2021 GRI-index