Loading...
Årsredovisning 2015 1
Årsredovisning 2015 VD HAR ORDET
Årsredovisning 2015 VISION OCH AFFÄRSIDÉ
Årsredovisning 2015 FOKUSOMRÅDEN FOKUSOMRÅDEN Vi u
tvecklar idéer inom fyra fokusområden som ska göra oss till ett av Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. SERVICE FOKUSOMRÅDEN Vi ska vara enkla, öppna och tillgängliga – och ge bästa tänkbara service. Vårt långsiktiga mål när det gäller service för bostäder är att uppnå ett serviceindex på minst 85 procent. Varje år mäter vi serviceindex i vår kundundersökning och får på så sätt ett resultat som hjälper oss att prioritera våra insatser på kort och lång sikt. Att uppnå en fullt ut serviceorienterad organisation kräver uthållighet och tydliga mål. Strategin är att utifrån en gemensam värdegrund utveckla ett tydligt kundfokus som genomsyrar hela verksamheten. FASTIGHETSUTVECKLING Vi ska skapa attraktiva bostäder och områden där människor vill leva och bo. Hur vi utvecklar våra fastigheter är avgörande för möjligheterna att nå våra mål och skapa värdetillväxt. Genom nya idéer inom modernt bostadsföretagande vill vi skapa attraktiva fastigheter och bostäder, samtidigt som vi stärker hyresrättens position på marknaden. Strategin är att se möjligheter i det som många traditionellt betraktar som problem – oavsett om det gäller utveckling av bostäder, inköp och logistik eller idéer för en effektiv, hållbar produktion. HÅLLBARHET Vårt mål är att halvera energianvändningen. Fastighetsbranschen står för en betydande del av samhällets totala miljöpåverkan. Långsiktiga åtgärder inom energiområdet har störst möjlighet att inverka på vår totala klimatpåverkan. Inom fokusområdet är en halvering av energi användningen därför ett av våra viktigaste mål. Ett annat mål är att skapa trygga och hållbara boendemiljöer genom socialt engagemang. Strategin är ett långsiktigt, målstyrt och integrerat hållbarhetsarbete. DIGITALISERING Det uppkopplade hemmet ska göra vardagen enklare för kunden. Inom fokusområdet digitalisering prioriterar vi att utveckla tänkande hus och finurliga lägenheter. Det innebär hus och bostäder som är uppkopplade och som kommunicerar självständigt med annan teknisk utrustning och med användaren själv. Smarta digitala tjänster innebär framför allt en utökad service till kunden. Rätt använd smart teknik leder dessutom till ett hållbarare samhälle. Strategin är att utveckla och förverkliga idéer som ska stödja ett digitalt och hållbart boende. 8 WILLHEM ÅRSREDOVISNING 2015
Årsredovisning 2015 TÄNKANDE HUS ÄR FRAMTIDEN
Årsredovisning 2015 SAMORDNAD SERVICE
Årsredovisning 2015 KUNDER
Årsredovisning 2015 FASTIGHETSUTVECKLING OCH UNDER
HÅLL
Årsredovisning 2015 HÅLLBARHET
Årsredovisning 2015 MEDARBETARE
Årsredovisning 2015 MARKNADEN
Årsredovisning 2015 FASTIGHETSBESTÅNDET
Årsredovisning 2015 VÅRA OMRÅDEN
Årsredovisning 2015 FASTIGHETSVÄRDERING
Årsredovisning 2015 FINANSIERING
Årsredovisning 2015 BOLAGSSTYRNINGSRAPPORT
Årsredovisning 2015 STYRELSE
Årsredovisning 2015 LEDNING
Årsredovisning 2015 FINANSIELL RAPPORTERING
Årsredovisning 2015 FÖRVALTNINGSBERÄTTELSE
Årsredovisning 2015 KONCERNENS RAPPORTER
Årsredovisning 2015 KONCERNENS REDOVISNINGSPRINCIP
ER OCH NOTER
Årsredovisning 2015 MODERBOLAGETS RÄKNINGAR
Årsredovisning 2015 MODERBOLAGETS REDOVISNINGSPRIN
CIPER OCH NOTER
Årsredovisning 2015 ÅRSREDOVISNINGENS UNDERTECKNAN
DE
Årsredovisning 2015 REVISIONSBERÄTTELSE
Årsredovisning 2015 NYCKELTAL OCH DEFINITIONER
Årsredovisning 2015 FASTIGHETSFÖRTECKNING
Årsredovisning 2015 GRI-INDEX