Studentmagasinet 1
S TUDENTMAGASINET NR 2-2018 ”I ALL BUSINESS KÄNNE
R JAG ATT DET ÄR VIKTIGT ATT HITTA EN RIKTIG OCH VÄRDEFULL MENING. DÄRFÖR SKA VI I CAIA COSMETICS STARTA EN STIFTELSE” Ni blev pålästa under vägens gång, tex produktkännedom? — Vi lärde oss otroligt mycket från fabriken, om olika formula och ingredienser och vi satte ribban väldigt högt från början genom att alltid välja den bästa kvaliteten i allt från paletten, penslar, necessären och tröjan i limited edition. Vad är din roll på Tourn Agency, som är en marknadsplats för influencer marketing? —Vår arbetsplats är dagens gig-ekonomi, alltså där det krävs helt nya samarbetsformer mellan olika parter. Tourn är ett annonseringsnätverk som kopplar samman reklamköpare med ledande influencers, så att företagen på ett enkelt och effektivt sätt kan marknadsföra sina produkter i sociala medier som Instagram, blogg, YouTube, Facebook m.fl. Tourn utvecklar också tekniska plattformar för att garantera reklamköparen transparens, analys och mätbara resultat för maximal träffsäkerhet till respektive målgrupp genom display och content marketing: Jag sitter ju på tre stolar, det vill säga som säljare, manager och med en egen podd ihop med Rebecca Stella. ”Rebecca Stella & Vanessa - Nu börjar livet”. Att jag skulle vara en profil var aldrig planerat, Rebecca bjöd in mig till ett av sina poddavsnitt, som fick otroligt bra feedback och sen kom frågan att podda ihop med henne och därefter rullade det på. Framåt kommer jag lägga fokus på Caia Cosmetics – jag älskar branding. Visioner, framtid? —Mina planer är att fortsätta jobba med Bianca, vidareutveckla varumärket Caia och ta det internationellt. Men jag har också påbörjat ett helt eget projekt, jag vill hjälpa andra och belysa ämnet psykisk ohälsa genom att föreläsa och finnas till. Min egen pappa tog livet av sig 2015, efter flera år av djup depression. Det är fler än 1500 personer som tar sitt liv varje år i Sverige. Det betyder fyra personer om dagen. Det är fyra personer för mycket. Min pappa kommer aldrig mer tillbaka till mig, men jag vill göra min röst hörd och visa att jag finns här och kämpa mot psykisk ohälsa. Jag är ambassadör för Hjärnfonden och nyss, i början av december startade jag min egen insamling mot psykisk ohälsa och fick in 122 000 kronor på mindre än 24 timmar. I all business känner jag att det är viktigt att hitta en riktig och värdefull mening. Därför ska vi i Caia Cosmetics starta en stiftelse. Viktigt att inte bara pusha för konsumtion, man måste också hjälpa. ARBETSGRUPP CAIA Bianca Ingrosso Creative Director & Co-founder Vanessa Lindblad Co-founder, Chairman Jesper Matsch Co-founder Brand manager Mikael Snabb Co-founder VD 22