Nya Dimensioner I KRISER HITTAR VI NYA LÖSNINGAR
Nya Dimensioner STARKT FÖRSTA KVARTAL AV BE, FÖRBR
UKNINGEN AV STÅL MINSKADE 2019
Nya Dimensioner BE CENTRALISERAR: BRA FÖR MILJÖ OC
H EKONOMI
Nya Dimensioner FÖRSÄLJNING HANDLAR OM RELATIONER
OMORGANISERAR VAD? BE Group får nya produktchefer NÄR? Våren 2020 SYFTE? Att öka säljinsatserna ur ett produktperspektiv PATRIK THOLLSTRÖM, NY PRODUKTCHEF ALUMINIUM: ”VI HAR ETT BRA ERBJUDANDE INOM ALUMINIUM” FÖRSÄLJNING HANDLAR OM RELATIONSBYGGANDE! Under våren har BE Group genomfört förändringar i syfte att öka säljinsatserna ur ett produktperspektiv. Detta innebär bland annat att företaget fått nya produktchefer för produktområdena aluminium, armering samt stål platta och tunna produkter. Alla tre har jobbat länge på BE Group och de har lång erfarenhet av stålmarknaden. Så, hur ser de på sina nya roller och hur vill de vara med och utveckla sina respektive produktgrupper? Patrik Thollström är ett välbekant ansikte för många BE-kunder. Han började som innesäljare på företaget 1999 och har sedan dess haft lång rad olika roller: utesäljare, servicesäljare, affärsutvecklare, produktchef och säljchef för region Jönköping. Den nya tjänsten innebär att han delar sin arbetstid mellan rollen som produktchef och key account manager. – Min ambition är att lägga så mycket fokus som möjligt på försäljningsdelen för att stötta och underlätta för säljarna, konstaterar han. Vad är ditt intryck av aluminiummarknaden just nu? – Jag har en ganska positiv bild av hur marknaden ser ut och fungerar. Det finns stora möjligheter till utveckling, både internt inom företaget och i relation till kunder och leverantörer. – På produktsidan händer mycket spännande, efterfrågan på lättare produkter ökar och då är aluminium ett bra alternativ. Vi ser också ett ökat intresse för återvunnet aluminium. Idag finns produkter som till stor del består av återvunnet material, vilket är positivt inte minst ur miljösynpunkt. Hur ser du på din nya roll som produktchef? – Mitt fokus kommer på att ligga på att stötta säljarna och skapa bästa tänkbara förutsättningar för att vi tillsammans ska kunna ta så många nya order som möjligt. Jag tycker att vi har ett riktigt bra erbjudande på aluminiumplåt, med starka leverantörer och ett bra standardlager. Vi är helt klart konkurrenskraftiga, både kvalitets- och prismässigt. Patrik Thollström Vad ser du mest fram emot med den nya tjänsten? – Att utveckla produktgruppen aluminium tillsammans med säljarna genom utbildning och support. För att lyckas måste vi synas och höras där ute. Jag tror att vi kan skapa riktigt bra och kompletta erbjudanden med vårt totala produktutbud. 12 NYA DIMENSIONER
Nya Dimensioner ANALYS: FORTSATT GOD TILLGÅNG PÅ S
TÅL
Nya Dimensioner SÅ HÅLLER BE ÖPPET I SOMMAR