Loading...
Årsredovisning 2016 1
Årsredovisning 2016 VD HAR ORDET
Årsredovisning 2016 AFFÄRSMODELL
Årsredovisning 2016 VISION, AFFÄRSIDÉ OCH MÅL
Årsredovisning 2016 KUNDER
och processer. Vi har lärt oss vad som fungerar o
ch inte. EVELINA JOHNSSON KUNDSERVICECHEF Kundservicechef – vad innebär det? Jag är ansvarig för vår centrala kundserviceavdelning som vi startade för lite drygt ett år sedan. Mitt jobb är att se till att våra kunder får så bra service som möjligt och att vi har ett bra samarbete mellan oss och våra olika orter. Det här första året har varit ett läroår, med mycket arbete med interna rutiner Hur hjälper ni kunderna idag? Kunderna ringer till oss med serviceanmälningar och andra frågor som rör boendet. Målet är att återkoppla på inkommande serviceärenden inom 8 timmar och att hantera så många frågor vi kan direkt. Läckande kranar kan vi inte laga per telefon, däremot kan vi lösa många andra situationer. När det gäller ärenden som inte är akuta så kan våra kunder nå oss via Mina sidor som finns på vår hemsida. Den möjligheten finns dygnet runt. Vad händer framåt? Det ska bli ännu enklare att få hjälp. Fler självbetjäningstjänster och mer hjälp via vår hemsida så att kunden kan hitta information och få en lösning snabbt och enkelt, utan att behöva ringa. De kunder som inte hittar vad de söker eller som har ett svårare ärende ska självklart kunna ringa och få hjälp via kundservice. ”Det ska bli ännu enklare att få hjälp. Fler själv betjäningstjänster och mer hjälp via vår hem sida så att kunden kan hitta information snabbt och enkelt, utan att behöva ringa.” Vad var årets händelse? Under året har vi jobbat mycket med värderingarna i företaget. Det hjälper oss i vardagen. En insikt som kommit under året är att det har varit ett bra stöd för alla medarbetare som också leder till bättre service till kunderna. Lanseringen av vår Facebooksida var också en stor händelse. Där får vi både ris och ros men det är en jätte bra kanal för dialog. Det här är vårt första år med mycket erfarenheter och det tar vi med oss för att hela tiden bli bättre. WILLHEM ÅRSREDOVISNING 2016 13
Årsredovisning 2016 FASTIGHETSUTVECKLING OCH UNDER
HÅLL
Årsredovisning 2016 HÅLLBARHET
Årsredovisning 2016 MARKNADEN OCH FASTIGHETSBESTÅN
DET
Årsredovisning 2016 FASTIGHETSVÄRDERING
Årsredovisning 2016 FINANSIERING
Årsredovisning 2016 BOLAGSSTYRNINGSRAPPORT
Årsredovisning 2016 STYRELSE
Årsredovisning 2016 LEDNING
Årsredovisning 2016 FINANSIELL RAPPORTERING
Årsredovisning 2016 FÖRVALTNINGSBERÄTTELSE
Årsredovisning 2016 KONCERNENS RAPPORTER
Årsredovisning 2016 KONCERNENS REDOVISNINGSPRINCIP
ER OCH NOTER
Årsredovisning 2016 MODERBOLAGETS RÄKNINGAR
Årsredovisning 2016 MODERBOLAGETS REDOVISNINGSPRIN
CIPER OCH NOTER
Årsredovisning 2016 ÅRSREDOVISNINGENS UNDERTECKNAN
DE
Årsredovisning 2016 REVISIONSBERÄTTELSE
Årsredovisning 2016 NYCKELTAL OCH DEFINITIONER
Årsredovisning 2016 FASTIGHETSFÖRTECKNING
Årsredovisning 2016 GRI-INDEX