Bumsen 1
vis dyra lagerkostnader och verksamheten går med
ett litet överskott. Ytterligare en logga med texten BMW MC-Klubben Sverige finns nu på våra klubbtröjor och en ny annons med profilmaterialet presenterades i Bumsen nr 1. Resterande lager av buffar reas ut och används även som present till nya medlemmar som värvas i samband med mässor och handlardagar. Den nya klisterdekalen som tagits fram till broschyrställen hos handlare kan också köpas som profilmaterial. Pins i dagens utförande utgår ur sortimentet. Presentation av klubbens profilmaterial: Pikétröja kort ärm Herr 270 kr 60% bomull, 40% Polyester. Smutsavvisande. Svart/vit/Röd. Stl S-XXL (storlekarna är små). Keps 100 kr, svart med Royalblå kant på skärmen. En storlek. Regleras med kardborreband bak. Klubb-loggan i form av en transfer 40 x 23 mm på vänster sida. T-shirt kort ärm Herr 160 kr, 100% bomull. Svart/Mörkblå/vit. Stl S-XXXL (storlekarna är stora) Dam 160 kr, 100% bomull Röd Stl S-XL Vit Stl S-XXXL (storlekarna är små) T-shirt lång ärm Dam mcQ 190 kr, 100% bomull. Svart/Vit med rosa text Stl S-XXXL (storlekarna är små). T-shirt kort ärm Dam mcQ 160 kr, 100% bomull. Svart med rosa text Stl S-XXXL (storlekarna är små). Samtliga tröjor har klubb-loggan i form av en transfer 40 x 23 mm på vänster ärm samt ”BMW MC-klubben Sverige” på vänster bröst. Undantag är mcQ-tröja som förutom mcQ på bröstet endast har klubb-loggan på ärmen. Klubbmärke: Ark med Klistermärken 45 kr 4 st 82 x 43 mm samt 14 st 40 x 22 mm. Tygmärke 50 kr, vävt märke 80 x 50 mm. Kan värmas eller sys fast på textil. Samtliga priser är inkl. moms och frakt. Vid beställning under 100 kr tillkommer dock 25 kr i hanteringsavgift. Beställningar görs via: klubbprylar@bmwklubben.se Uppge vilken vara, antal, färg och storlek på det du vill beställa samt namn, medlemsnummer och postadress. Uppge gärna även telefonnummer och E-postadress. Räkna samman summan och sätt in pengarna på klubbens konto. Vid insättningen uppges klubbprylar samt ditt namn och medlemsnummer. Beloppet sätts in på BG 5615-5807 BMW MC-klubben Sverige När beloppet är mottaget görs beställningen och varorna skickas hem till dig. Kontakttelefon: 08 580 800 07 T-shirt lång ärm Herr 190 kr, 100% bomull. Svart/Mörkblå. Stl S-XXL (storlekarna är små) Dam 190 kr, 100% bomull. Röd Stl S-XL Vit/Svart. Stl S-XXXL (storlekarna är små). PR och mässarbetet har varit både proffsigt och lockade många att stanna och växla några ord med personalen vid de olika evenemangen. Flaggor och roll-ups finns att användas vid större klubbarrangemang, mässor och liknande. Rea! Buff 50 kr PR och reklam Den nya foldern har använts flitigt under det gångna året. Foldern ger inblick i den bredd av aktiviteter och arrangemang som är klubbens innehåll. Vid senaste årsmötet fick styrelsen i uppdrag att ta fram ett skyltställ för vår folder. Vid samtal med BMW har vi fått möjlighet att få en plats i deras stora displayställ och därför har klubben tagit fram ett klistermärke för att markera en ruta i denna display. Detta är en både billigare och bättre lösning än ett eget broschyrställ. Regionsombuden har till uppgift att distribuera klistermärkena till DO som i sin tur ombesörjer att klistermärkena och foldrar finns ute hos handlarna. Mässan ”På två hjul 2012” i Göteborg var en stor succé för klubben, där vi hade en 22 BUMSEN 3 – 2012 Utvecklingsplan 2009 – 2014 Verksamhetsinriktning 2011 – 2013 Under året har styrelsen arbetat i enlighet med klubbens ”Utvecklingsplan för 2009 – 2014” vilken fastställdes vid årsmötet 2009 och dess specifika del ”Verksamhetsinriktning 2011 – 2013”, vilken fastställdes vid årsmötet 2011. Arbetet fortskrider på de flesta punkter väl och i vissa delar t o m bättre än planen. Arbetet med rekrytering av nya medlemmar har varit tillfredsställande och en ökning av medlemsantalet kan konstateras. Under året har styrelsen medverkat till att genomföra en enkät för att utvärdera distriktsverksamheten. Syftet med utvärderingen har varit att studera förutsättningarna för att kunna anpassa vår operativa verksamhet, distriktsverksamheten, ännu bättre med tanke på de krav som kan komma att ställas i en framtid. Under verksamhetsåret har ett nytt webbaserat medlemssystem tagits i drift. monter på 15 kvadratmeter i direkt anslutning till BMW: s stora monter. Förutom detta har klubben deltagit på ett flertal handlardagar och mindre mässor av regional karaktär då nya medlemmar har värvats. Syftet med klubbens deltagande i mässor är bl a att informera om klubbens omfattande verksamhet, med allt från bankörning och grusäventyr till touring inom och utom Sverige. Klubbens representanter har fått många möjligheter att träffa existerande och presumtiva nya medlemmar och andra intresserade. Värvningskampanjerna på alla mässor har varit framgångsrika för klubben. Inblick i styrelsens arbete Under året har styrelsen aktivt arbetat med information och öppenhet för medlemmarna. Samtliga protokoll finns publicerade (för medlemmar) på hemsidan. Under året har det även skrivits artiklar i Bumsen från styrelsens fysiska möten. Styrelsens ambition är att alla medlemmar skall ha tillgång till allt väsentligt material och att en öppen dialog främjar klubbens framtid. I april anordnades en Inspirationsträff i Jönköping av valberedningen. Träffens idé var att valberedningen skulle träffa medlemmar som kanske kan vara intresserade av en roll som styrelseledamot eller som någon annan funktionär i klubben. Styrelsen var representerad och en inspirerande diskussion under några timmar har gett valberedningen ett underlag för kommande verksamhetsår. Regioner och Distrikt – Aktiviteter Distriktsombuden svarar med hjälp av andra aktiva medlemmar för planering och genomförande av verksamheten i respektive distrikt. Distriktens program presenteras på hemsidan där informationen kan hållas uppdaterad. Aktiviteter och arrangemang presenteras även i Bumsen då framförhållningen är god som vid resor och andra sedan länge planerade program. Landet är uppdelat i fyra regioner, Nord, Öst, Väst och Syd. Varje region har ett regionsombud, RO, som representerar regionerna i styrelsen. Regionerna är i sin tur uppdelade i 14 distrikt, där ambitionen är att varje distrikt ska ha minst två distriktsombud. I varje region har det arrangerats mängder av aktiviteter med olika inriktningar, i vissa distrikt mer än andra. Samarbetet inom regionerna har bl a inneburit möjligheter att kunna erbjuda medlemmar det som en medlem i klubben kan förvänta sig i form av olika klubbaktiviteter inom sin region. Alla arrangemang är öppna för alla medlemmar. Att de händelsevis arrangeras på en viss plats eller av ett visst distrikt är inget som på något sätt ska begränsa möjligheten för någon medlem att delta i en aktivitet. Många har under året utnyttjat detta och varit deltagare i olika övningar en bra bit hemifrån. En DO-konferens anordnades 11-13 november i Sollentuna med god uppslutning från distrikten. Det nya medlemssystemet presenterades, vi hade besök från BMW Sverige och ett första preliminärt resultat från medlemsenkäten presenterades. Syd hade ett regionsmöte i februari och Nord hade ett kort regionsmöte i mars i samband med en handlardag i Umeå. Övriga regioner hade regionsmöten förra verksamhetsåret och passar därför detta år. Distrikt 15 har sedan några år en mcQ-sektion och har under detta verksamhetsår startat upp touring- och grussektioner. Sektionerna gör ett mycket bra jobb och är till stor hjälp till distriktsombuden. Varje region och även flertalet distrikt har erbjudit en stor bredd på aktiviteter och arrangemang: • Kvällskörningar, dagsturer och weekend-turer • Grusaktiviteter och grusutbildningar • Spontankörningar som annonseras på Distriktssidan eller i Forum • Avrostning ”Kul på Hjul” • Utbildningar i GPS, riskhantering och sjukvård • Verkstadsbesök • Studiebesök • Representation vid Handlardagar och liknande • Deltagande vid MC-mässan ”På Två Hjul” i Göteborg • After Work aktiviteter och pubkvällar • KNIX-körningar • Resor till årsmötet Arrangerade resor och längre turer har gjorts utomlands till Norge och Finland samt till Tyskland med ett besök