Bumsen 1
KLUBBORDFÖRANDE HAR ORDET Ivan WÅHLSTRÖM Nu är de
t dags att skramla med grytor och kastruller. Nu är mc-säsongen 2013 snart till ända. Vi har njutit av ett sällsamt vackert väder och haft många mysiga mil i sadeln. I alla fall vissa av oss, själv har jag haft två växellådsras, det har inte blivit mycket kört för min del. Klubben är fortfarande Sveriges mest aktiva märkesklubb. Men, kollar man runt litet med kompisar och kamrater så uppfattas vi fortfarande som litet gammalmodiga. Nu har det dock börjat dyka upp en delvis ny bild av oss: att Svenska BMW MC-klubben är en klubb för grusåkare? Som alla vet så är det ju inte vår egen bild av klubben, vår bild är i stället att vi försöker ha något att erbjuda för alla som gillar vårt märke. Man kan fråga sig hur det blivit så här, att vi börjar uppfattas som en grusklubb? Detta är i och för sig inte så konstigt då GS i olika former är BMW:s storsäljare och GS-ägare ofta använder sina hojar på icke-fast mark, de börjar bli många. Jag tror också att det beror på att grusåkarna just nu syns och hörs mest på våra forum och i sociala medier samt att det produceras många grusaktiviteter. Det betyder inte att alla vi som gör annat inte är aktiva, vi kanske har tappat stinget något vad det gäller att kommunicera det vi håller på med. Min uppmaning till alla klubbens medlemmar är: glöm inte bort att berätta om allt skojigt ni gör. Hämta grytor och kastruller i köket och börja skramla. Varje tillfälle till kommunikation leder till att vi får nya intresserade och i förlängningen får vi nya goda kamrater att utöva vår hobby tillsammans med. Under tiden kommer styrelsen i vinter att påbörja arbetet med att skapa en enhetlighet i klubbens trycksaker och informationsmaterial. Varför? Jo, varje gång någon kommer i kontakt med klubben samt klubbens namn och varumärke bör det uppfattas likadant. Det är fint om vi alltid sänder rätt signal och helst samma signal varje gång. Då är sannolikheten större att man gillar det man ser och förhoppningsvis ansluter sig till klubben. Eller är man annonsör vill man synas tillsammans med klubben och är beredd att betala för det. Informations- och marknadsföringsmaterial blir helt enkelt effektivare när vi uppfattas på samma sätt. Vi börjar med att inför mässan nästa år ta fram en monter som kan återanvändas under många år och som säger att här har du tillfälle att träffa Sveriges och världens största och trevligaste BMW MC-klubb. För det är väl så vi beskriver oss själva? Slutligen vill jag rikta ett stort tack till alla som engagerar sig för klubben och dess medlemmar. Alla de funktionärer och frivilliga som inte bara hjälper klubben, de är faktiskt klubben. Tack för säsongen 2013. Om inte före så ses vi på mässan. Ivan KLUBBADRESSER BMW MC Klubben Sverige c/o Yvonne Andersson Hensviksvägen 37 760 49 HERRÄNG KLUBBKANSLI Telefon: 08-580 800 07 kansliet@bmwklubben.se (Kontakta alltid/endast kansliet vid alla former av medlemsärenden) HEMSIDA bmwklubben.se Webbmaster: Göran Ekman goran.ekman@bmwklubben.se MEDLEMSAVGIFT 320 kr/år, familjemedlem 150 kr/år BANKGIRO 5615-5955 (endast medlemsavgifter) 5615-5807 (alla övriga betalningar) ORGANISATIONSNUMMER 857205-0261 KLUBBSTYRELSEN & FUNKTIONÄRER ORDFÖRANDE Ivan Wåhlström, tfn: 08-400 245 90 ivan.wahlstrom@bmwklubben.se SEKRETERARE Marie-Helene Bergstrand, tfn: 0708-14 86 57 marie-helene.bergstrand@bmwklubben.se KOMMUNIKATIONSANSVARIG Fredric Fredricson, tfn: 070-677 58 48 fredric.fredricsonl@bmwklubben.se KASSÖR Peter Strandman, tfn: 08-400 24 594 peter.strandman@bmwklubben.se LEDAMÖTER / RO Hans Sundvall, tfn: 0706-29 31 19 Peter Currie, tfn: 0705-60 20 82 Magne Hansen, tfn: 0768-94 46 44 Lennart Andersson, tfn: 0735-17 89 93 VALBEREDNING Gunnar Elmgren (sammankallande) tfn: 0321-71 830 gunnar.elmgren@bmwklubben.se Roger Gross / roger.mannaberg@telia.com Olle Ahlsén / olof.ahlsen@telia.com RESOR Lennart Andersson, tfn: 0735-17 89 93 Mail: lennart.andersson@bmwklubben.se BUMSEN 4 – 2013 7