Loading...
VÄXA TILLSAMMANS 1
VÄXA TILLSAMMANS FÖRORD
VÄXA TILLSAMMANS SUMMERING
VÄXA TILLSAMMANS RECAP ’MATREVOLUTIONEN'
VÄXA TILLSAMMANS VÄXA TILLSAMMANS:
VÄXA TILLSAMMANS - SCALE-UP
VÄXA TILLSAMMANS - FRÄMJA LOKALA EKOSYSTEM
VÄXA TILLSAMMANS - SAMVERKAN OCH ÖPPEN INNOVATION
VÄXA TILLSAMMANS KONSUMENTEN 2025
K ONSUMENTEN 2025 OLIKHETER SKAPAR FLER BEHOV Bla
nd de konsumenttrender som har accelererats av pandemin finns en differentiering mellan olika målgrupper. Vi går flera framtider till mötes. Aldrig har det varit så viktigt att förstå konsumenters behov som nu. ATT SKAPA SIG EN bild av utvecklingen för köpbeteenden kräver att se till människors olika förutsättningar och behov. Det finns inte en sanning. Skillnader i konsumenters attityder, värderingar och prioriteringar framkommer mellan såväl kön och åldersgrupper, som geografi och socioekonomisk tillhörighet. De ihållande beteenden efter pandemin som träder fram i en framtidsanalys kan bli olika starka för olika människor. I ICAs undersökning ’Konsumenten 2025’ syns, även utan filtrering av olika samhällsgrupper, att det finns två läger i många 1 frågor. Fyra av tio tror i hög utsträckning att samhället och livet, år 2025, har återgått till hur det var innan pandemin. Tre av tio tror tvärtom. Nästan lika många anger att de är engagerade i globala frågor (35%), som andelen som anger att de inte är det (30%). I orosfrågor finns skillnader utifrån de intervjuades hushållsinkomster. Något som kan slå igenom i prioriteringar och konsumtionsval. 18 procent av låginkomsttagare oroar sig ”i mycket hög utsträckning” för nya pandemier. Endast hälften så stor andel av höginkomsttagare anger samma nivå av oro. 69
VÄXA TILLSAMMANS FRAMTIDSBRIEFEN – KOMPASS FÖR VÄX
TBASERAT
VÄXA TILLSAMMANS KÄLLOR OCH NOTER