Närmare. Enklare. Snabbare. Med nya ÖBO-appen är
vi alltid med dig. Behöver du boka tvättid, nå vårt kundcenter, eller felanmäla något i din bostad? Den nya ÖBO-appen samlar flera smarta funktioner på ett ställe som du alltid bär med dig – funktioner som ger dig bättre koll på läget och större frihet i vardagen. Självklart är appen trygg och smidig att använda. Med den nya appen kan du även: • Få anpassade nyheter • Se dina hyresavier • Uppdatera personuppgifter • Slå av och på vilka typer av notiser du vill ta emot • Kolla vattenförbrukning • Signera avtal … och lite till. Du har väl hemförsäkring? Om det börjar brinna, du får en vattenskada, råkar ut för inbrott eller något händer dina saker ger hemförsäkringen dig ett ekonomiskt skydd. Dessutom innehåller en hemförsäkring ett ansvarsskydd som täcker kostnader för att återställa skador hos andra, om du råkat orsaka en skada i någon annans bostad. I hemförsäkringen ingår alltså skador som orsakats av andra, exempelvis om din bostad påverkas av en vattenskada hos en granne eller om dina möbler eller kläder blir rökskadade från en brand i en närliggande lägenhet. Det är också försäkringsbolaget som hjälper dig hitta ett annat boende om du tvingas flytta från din lägenhet under tiden den saneras efter en skada. Om du inte har någon hemförsäkring får du stå för alla kostnader själv. Det kan handla om flera hundra tusen kronor vid en större skada. En hemförsäkring är ett ganska billigt sätt att slippa hamna i det läget. När du bor hos ÖBO ska du ha en hemförsäkring. Du väljer själv vilket försäkringsbolag du vill teckna avtal med. Vill du veta mer? Ring oss på telefon 019-19 42 00, så hjälper vi dig. 17