Inspiration 1
Miljötrender i världen man idag är verksam på. Sa
mtidigt ökar kraven från kunderna på insyn i verksamheten. – Våra kunder vill veta allt från vilka råvaror vi använder till hur produktionen och transporterna går och vilka förpackningar och trycksaker vi använder. De vill också veta hur vi behandlar våra medarbetare och hur vi engagerar oss i vår omvärld, berättar Alexander Arnheim. Nyckeln är transparens och delaktighet, menar han. Fabriken i Helsingborg är öppen för besökare och tillsammans med kunderna bedriver man också projekt inom allt från djurskyddsfrågor till återvinning av plast från haven och återplantering av mark i utvecklingsländer för att motverka klimatförändringarna. VI BESTÄMDE OSS FÖR ATT VI VILLE VARA EN FÖREBILD. VI SKULLE ERBJUDA NÅGOT SOM INGEN ANNAN LEVERANTÖR HADE OCH GÖRA DET ENKELT FÖR VÅRA KUNDER ATT TA ETT MILJÖVÄNLIGT BESLUT.” Alexander Arnheim, marknadschef på Maria Nila i Norden 29