Bumsen 1
Mycket nytt på R 1250 I skuggan av 40-årsjubilera
nde R 1250 GS får även BMW R 1250 RT en rejäl genomarbetning med en rad nyheter inför 2021. Den starka Euro 5 klassade motorn är densamma, men chassi, ruta, strålkastare samt broms- och fjädringssystem är uppgraderade, liksom den förbättrade kåpan. En av de större nyheterna är kanske Instrumentklustret som nu består av en 10,25” TFTskärm med integrerad navigation. Farthållaren går att få med aktiv funktion som automatiskt anpassar sig till framförvarande fordon. Nyheterna är bland annat: • Ny BMW Motorrad Full Integral ABS Pro som standard, där både hand- och fotbromsreglagen påverkar båda bromsarna. • ”Eco” riding mode för extra ekonomiskt körning som standard. • Riding Modes Pro med ”Dynamic”-funktion och ny aktiv motorbromsfunktion (MSR) som fabrikstillval. • Dynamic Traction Control DTC som standard. • Dynamic ESA ”Next Generation” elektroniskt fjädring med helautomatisk lastkompensation som fabrikstillval. • Hill Start Control Pro (HSC Pro) med utökad funktion som fabrikstillval. • Nyutvecklad frontkåpa med lägre vindruta och förbättrad aerodynamik. • Ny LED-strålkastare som standard och ny LED-strålkastare med adaptivt kurvljus som fabrikstillval • Nytt multifunktionellt instrumentkluster med 10.25-tums fullfärgs TFT-skärm, inbyggd navigation och flera nya funktioner som standard. • Ny ”Comfort-telefoni” med utökad smartphonekoppling som tillval. • Vattentätt och fläktkylt förvaringsfack för mobiltelefon med laddmöjlighet. • Nytt Audio System 2.0 som tillval. • Nytt tvåtons signalhorn som standard. • Intelligent Emergency Call som fabrikstillval. • Attraktiv standardlack samt tre varianter ”Elegance”, ”Sport” och ”Option 719” som fabrikstillval. • Utökat sortiment av extra tillval och Original BMW Motorrad tillbehör.