Tidningen Kosmetik 1
NYHETER I KORTHET BABOR ÖPPNAR NOOMI RAPACE GER U
T HUDVÅRD N.C.P. satsar ytterligare på det framgångsrika konceptet med doft layering och lanserar nu en hudvårdslinje under namnet N.C.P. Essentials. Bakom konceptet står Noomi Rapace och hudvårdsterapeuten Lena Claesson. Hudvården är framtagen för att passa alla och kan kombineras på en rad olika sätt för att skapa den bäst anpassade hudvårdsrutinen för hudens unika behov just för tillfället. Serien består av 11 olika unisex produkter, alla doftfria och veganska. Michelle Pfeiffer släpper dofter Skådespelerskan Michelle Pfeiffers släpper fem parfymer tillägnade sonen och dottern och har döpt doftkonceptet till Henry Rose. Dofterna är en Clean Beauty- linje och innehåller därmed ett fåtal rena noter. Flaskorna är tillverkade av 90 procent återvunnet glas och knoppen är av komposterbar soja. Överskottet av försäljningen går till hjälporganisationen Heifer International, som hjälper bönder på Haiti. JOANNA VARGAS Det hajpade amerikanska A ekolog si ka hudv rå dsvarumärket Joanna Vargas lanseras i Sverige. Grand Hôtel Nordic Spa & Fitness blir exklusiv Céline Dion + L’Oréal Paris Céline Dion gör sin debut som L’Oréal Paris talesperson med reklam för L’Oréal Paris Excellence Hair Color med premiär i april i år. DR. GRANDEL Det tyska hudvårdsmärket Dr. Grandel Kosmetik lanseras i Sverige. Hudvårdsmärket är familjeägt sedan 70 år tillbaka och alla produkter produceras i deras egna fabrik i Tyskland. Dr Grandel finns i 50 länder världen över. Varor kommer att finns online www.grandel.se och hos utvalda återförsäljare. KosKosmetik 2 2019 m t etik 2 2019 11 är återförsälja er och det enda spa som erbj du er behandlingar med Joanna Vargas produkter i Sverige. I USA köar Hollywood kändisar för att få den så kallade, Tailor made facial, som nu kommer att erbjudas. ZALANDO SATSAR PÅ SKÖNHET Zalando satsar på skönhet och lanserar nu sitt skönhetskoncept på fem nya marknader, däribland Danmark och Sverige. De övriga tre länderna som nu kommer att få tillgång till skönhetsprodukter från den tyska e-handelsgiganten är Frankrike, Belgien och Italien. Ny VD för Sturebadet Sunniva Fallan Röd, som har en gedigen bakgrund inom spa- och besöksnäringen och som varit VD för Yasuragi i fyra, tar hon över VD- och koncernledarskapet för Sturebadet Holding AB. FLAGSHIP Snart öppnar Babor upp sin första Flagship store i Stockholm på Humlegårdsgatan. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvm fördelat på två plan, butik på gatuplan och behandlingsdel en trappa ned. Syftet med en Flagship store är att stärka varumärket och bli mer synligt för slutkonsumenten. BABORs flagship store kommer erbjuda helhetsupplevelser inom ansikte- och kroppsbehandlingar, såväl avancerade, klassiska som quick-fix och apparaturbehandlingar. – Vi vill skapa en mötesplats för hudvårdsintresserade och bygga ett starkt lokalt Community, säger Ewa Goos, VD BABOR Sverige. LANCÔME FÅR NY AMBASSADÖR Film- och tv-stjärnan Zendaya ansluter sig nu till Lancômes ambassadörer med bland annat Julia Roberts, Kate Winslet, Isabella Rossellini och Penelope Cruz.