Boinsikt Ledare
Boinsikt ÖBO är nominerade till E-prize
Boinsikt Notiser
Boinsikt Vi vårdar och bygger
Boinsikt Sugen på radhusliv?
Boinsikt Lyckad musiktävling i Vivalla
Boinsikt Boinsikt 25 år
Boinsikt Tipsa om en bra lagkompis
Boinsikt En dag med en fastighetsskötare
Boinsikt
Boinsikt Eksam hjälper dig
Boinsikt Stadsnät
Boinsikt Boktips
Boinsikt Inredningstips
Boinsikt
Boinsikt 50 år i samma lokaler
Boinsikt Miljö
Boinsikt ÖBO Student ÖBO STUDENT ÖBO Students egen
lots Nu har vi fått vår förste studentlots till oss på ÖBO Student. Egil Sigevall har till uppgift att vara ÖBOs lots för studenterna vid Örebro Universitet och ska arbeta hos oss cirka sex timmar per vecka under sin studietid. Arbetet innebär bland annat att bemanna vårt studentkontor och ge studenterna en god service under deras boendetid hos oss. – Det här känns jätteroligt och inspirerande, säger Egil. Det är kul att få vara med och starta ett nytt projekt och förhoppningsvis kunna vara en del i att skapa en ännu bättre relation mellan ÖBO och Örebros studenter. Förutom att vara ÖBOs studentlots studerar Egil ekonomi och är inne på sin tredje termin på Örebro Universitet. STUDENTENKÄTEN Vi blir bättre! Vi vill alltid bli bättre på det vi gör så att du som bor hos oss ska känna dig nöjd med ditt boende. Ett sätt att mäta hur vi ligger till är att fråga dig vad du tycker om oss. För andra året i rad har vi under februariapril genom en webbenkät frågat 1 526 studenter som bor hos oss om hur de trivs med sitt boende och servicen hos oss. Och nu har vi fått svaren. VÅRT NÖJD-KUND-INDEX (NKI) uppgår till 3,69 på en femgradig skala, vilket är en ökning med fem punkter sedan förra årets mätning. Nivån visar på att merparten av hyresgästerna är nöjda, men att det fortfarande finns mer att göra på vissa punkter. 26 Resultatet av enkäten gör det även möjligt för oss att jämföra hur vi ligger till gentemot andra studentbostadsföretag i Sverige. – Vi ser att vi stärker oss i jämförelse mot de andra studentbostadsbolagen i årets undersökning, vilket är jättekul. Vi tar ett steg närmare hela tiden, säger Mattias Looström, chef för ÖBO Student. ANDRA OMRÅDEN där vi förbättrat oss är vår servicenivå. Faktorerna tillgänglighet, bemötande på bovärdskontoret och hantering av klagomål har haft en positiv utveckling sedan 2011. Även andelen kunder som är nöjda med hur tvättstugan sköts och fungerar har ökat sedan mätningen från förra året. – Vi är nöjda med årets resultat men känner såklart att vi vill mer, framåt, så att vi får ännu fler nöjda hyresgäster hos oss, säger Mattias. Tveka inte att höra av dig till oss med synpunkter eller tips och idéer. Det är tillsammans med er vi kan förbättra oss. NKI är det sammanlagda värdet för följande sex faktorer: Bostaden Gemensamma utrymmen Bostadsområdet Service och information Helhetsattityd till boendet Helhetsattityd till hyresvärden Boinsikt 2-12
Boinsikt Molly + ÖBOkören = sant
Boinsikt Vad händer i Örebro
Boinsikt Örebro får egen Pridefestival
Boinsikt Smått & gott
Boinsikt Krysset
Boinsikt Bada hos oss!