Aktuella Byggen 1
TRE STEG SOM KAN BYTAS MOT ETT ENDA KNAPPTRYCK: H
ämta och scanna fakturan Istället för att behöva hämta fakturan från brevlådan, sprätta kuvertet och sätta in den i rätt pärm - så åker inköpen automatiskt in i Bygglets digitala projektverktyg med alla data och OCRnummer redan ifyllda och klara. Det enda du behöver göra är att vid inköpstillfället tala om vilket projekt inköpet tillhör. Koppla fakturan till rätt projekt Bygglet läser in allt automatiskt och du som företagare slipper manuellt ha kontroll på upparbetad tid, kostnader för underentreprenörer, material, annan förbrukning och vad som har fakturerats i förskott. Så istället för att behöva sitta där en fredagkväll och försöka få ihop allting för att kunna göra din kundfakturering, så kopplas dina inköp, tidsrapporteringar mm till rätt projekt och du kan skapa din kundfaktura med ett enda knapptryck. Med Bygglet finns det därför ingen risk för att missa några inköp. BETALA EN TIONDEL PER FAKTURA Missa inte digitala expertens spartips Har du tänkt på att tiden du lägger på att hantera fakturor kan kosta dig otroligt mycket pengar - och tid? Du ska hämta i brevlådan, sprätta kuvertet och kopiera till redovisningsbyrån. Sedan ska någon sitta och mata in informationen i ett ekonomisystem. Lågt räknat kanske det tar ungefär fem minuter per faktura, vilket motsvarar hela 37 kr! Med ett bra digitalt verktyg behöver helheten inte ta mer än några sekunder och bara kosta en bråkdel så mycket. Få in fakturan i bokföringen Med Bygglets smarta kopplingar till flera bokföringssystem räcker det med att du trycker på en knapp för att lägga in fakturan i bokföringen. Det är dessutom helt kostnadsfritt att låta sin ekonomikonsult ha ett partnerinlogg så att de istället för att behöva besöka ert kontor varje gång, också smidigt kan logga in själva och hämta uppgifter och löneunderlag direkt från systemet. I och med det kan du också sänka dina kostnader för redovisningsbyrån. Hitta fler spartips på www.bygglet.com Så hur har vi räknat? Om man utgår ifrån att du som hantverkare kanske fakturerar 450 kr i timmen ute på jobb, så är fem minuter av en timme ca 8%, vilket då motsvarar 37 kr. Det innebär alltså att varje faktura som hanteras manuellt i själva verket kostar ca 37 kronor. Samtidigt kanske inte alla fakturerar manuellt, utan har mail-faktura. Men även där kan det ta runt 2 minuter, vilket med samma tänk blir 15 kr per faktura. Jämför det med projektverktyget Bygglet där det bara kostar 3 kr att skicka eller ta emot e-fakturor - och då behöver du bara några snabba knapptryck, så är allting klart och på rätt plats. Genom åren har Magnus Buregård, som är digital expert med nästan 10 år på det marknadsledande projektverktyget Bygglet, sett alldeles för många i byggbranschen som inte tänker på sin egen tid som en kostnad. Istället för att lägga tid på faktureringen hade man ju kunnat jobba och tjäna pengar! Därför vill han nu att fler ska upptäcka de ekonomiska fördelarna med ett digitalt verktyg: – När en leverantörsfaktura kommer in i Bygglet är alla data och OCRnummer redan ifyllda och klara. Det enda du behöver göra är att titta igenom så att allt ser okej ut och trycka på en knapp, så hamnar fakturan automatiskt i bokföringen. WWW.BYGGLET.COM