HSB Uppdraget Södermanland 1
aktuellt från hsb södermanland Nu är våra kundans
variga här! Med fullt fokus på kundens behov kommer Fredrik Holster, Fredrik Gäfvert, Terry Forsberg och Camilla Gonzalez att hjälpa HSB Södermanlands bostadsrättsföreningar och styrelseledamöter att utveckla sin förening och säkerställa leverans och kvalitet i utförda tjänster. – De kommer att ta hand om våra kunder på ett väldigt bra sätt, säger Per Fröberg, chef för affärsområdet medlem och kund. Text: Joel Åhlén-Nyström U nder slutet av år 2019 startade utformningen av det team som skulle ta rollen som kundansvariga. Nu är Fredrik Holster, Fredrik Gäfvert, Terry Forsberg och Camilla Gonzalez på plats och redo att hjälpa HSB Södermanlands brf:er och styrelseledamöter. Med kundansvariga på plats tillförs också ett nytt arbetssätt. – Vi vill närma oss kunden genom att agera proaktivt och möta dem på plats i föreningarna snarare än att de ska söka upp oss på våra kontor. Det här är framtidens HSB och framtidens kundrelation, säger Per och lägger till: – Det kommer att bli en väsentlig skillnad och förbättring jämfört med tidigare, då vi nu får en ännu större förståelse för kundens nuvarande och framtida behov. Fredrik Holster och Camilla Gonzalez utgår från Nyköping, och Terry Forsberg och Fredrik Gäfvert från Eskilstuna. Närheten till kunderna är en nyckel till lyckad relation och förståelse för kunden, menar Per. – Den personliga relationen och förståelsen är jätteviktig, och kommer att stärka förtroendet för HSB Södermanland samtidigt som det ger oss en mycket god insikt om kundens resa med HSB och vad vi kan utveckla tillsammans med kunderna för att leva upp till det förtroende de ger oss. Vad kommer de kundansvariga att kunna göra för föreningarna? – Väldigt mycket som utvecklar den enskilda föreningen. De kommer Från vänster: Terry Forsberg, Camilla Gonzalez, Fredrik Holster, Fredrik Gäfvert och Per Fröberg. initialt att se över befintliga tjänster och avtal som föreningen har och tillsammans med föreningen titta på möjligheter till förbättring, men även följa upp hur väl vi klarar vår leverans utifrån vad de beställt. Våra kundansvariga kommer att arbeta långsiktigt med varje kund, lyssna mycket på kunderna och låta dem vara med och utveckla våra tjänster och det totala erbjudandet. Det pågår mycket utvecklingsarbete på HSB Södermanland och där kommer våra kundansvariga att vara bryggan mellan nutid och framtid för att stötta våra kunder på bästa sätt i den pågående omställningsresan. Gruppen av kundansvariga är en ny konstellation, men Per känner sig mycket nöjd med det team som från och med nu ansvarar för HSB Södermanlands kunder. – De är nyfikna, professionella och förstår vikten av en god och långsiktig kundrelation. Jag känner mig väldigt trygg i att de kommer göra ett fantastiskt arbete. Det är jag helt övertygad om, avslutar han. l uppdraget #1 / 2020 Foto Magnus Glans