Hemma i HSB Mälardalen & Dalarna 1 HSB NÄRA DIG Ak
tuellt från HSB Dalarna & Mälardalen ServiceCenter har Ni hör deras röster när ni ringer till HSB Mälardalens kundmottagning eller vill göra en felanmälan. Varje vardagsmorgon klockan 7 samlas gänget för lite försnack – det var då det fanns tid att ta bilden härintill. När telefonerna börjar ringa vid åttatiden är det sedan full fart hela dagen. TEXT OCH FOTO: LARS-GÖRAN DYBECK H SB Mälardalens servicecenter ger HSBs medlemmar en trygg och snabb service som gäller allt från borttappade avier till råd om hur man genomför en lägenhetsförsäljning. 1 500 samtal kommer varje månad in till kundmottagningen – på senare år har även frågor via e-post ökat. Dessutom tar man månadsvis emot cirka 500 besökare på HSBkontoret vid Tallmätargatan i Västerås. – Vi får frågor om det mesta, så det gäller att ha koll på hela HSB. Och kan vi inte svaret direkt så tar vi reda på det, säger ServiceCenters chef Ingela Liss Kågebäck som tipsar om att man via hemsidan hittar svaren på de vanligaste frågorna under rubriken Vanliga frågor i den gula listen. I ServiceCenters uppgifter ingår även att hantera felanmälan, både från HSB Mälardalens och HSB Dalarnas medlemmar. Det kan handla om stopp svar på det mesta HSB Mälardalens ServiceCenter: fr v Inga-Lill Eriksson, Aryet Özer, Caroline Lövberg, Karin Ericson, Mona Lindgren och Ingela Liss Kågebäck. På bilden saknas Britt Gustafsson och Passamamas Larsson. i avloppet, toaletter som står och rinner eller problem med värme/kyla i lägenheten. När felanmälan gjorts skickas en arbetsorder ut till HSBs fastighetsskötare och reparatörer. Felanmälan tar emot omkring 2 200 samtal och mail varje månad. Har bostadsrättsföreningen även tecknat ett trygghetsavtal så kopplas de samtal som kommer in efter kontorstid vidare till jourservice. Den är öppen dygnet runt, alla dagar i veckan. Felanmälan kan även göras i inloggat läge i ”Mitt HSB”. Det är bara att logga in via den svarta rutan Logga in i den gula listen på hemsidan (hsb.se/malardalen) och göra en felanmälan som går direkt ut till fastighetsskötaren (gäller HSB Mälardalen). För HSB Dalarna kan man även där via hemsidan (hsb.se/dalarna) göra en felanmälan. ■ KUNDMOTTAGNING Tfn: 021-370 24 50 Svar på de vanligaste frågorna: hsb.se/malardalen, rubrik ”Vanliga frågor” i den gula listen. FELANMÄLAN HSB MÄLARDALEN Tfn: 020-840 840 Mitt HSB: hsb.se/malardalen, logga in via den svarta rutan ”Logga in” i den gula listen. När du är inloggad i ”Mitt HSB” navigerar du i de grå områdena. ”Mina sidor” och ”Felanmälan” FELANMÄLAN HSB DALARNA Tfn: 0243-25 71 25 Hemsidan: hsb.se/dalarna och ”Felanmälan” i den gula listen. HEMMA I HSB 5.2018 / DALARNA & MÄLARDALEN