Anders Hedin Invest AB Årsredovisning 2015 1
ANDERS HEDIN INVEST AB AFFÄRSIDÉ, STRATEGI, MILJÖ
OCH KVALITET VÅR VISION ÄR ATT BLI FORDONSBRANSCHENS BÄSTA FÖRETAG MED DE BÄSTA PRODUKTERNA OCH BÄSTA SERVICEN AFFÄRSIDÉ Koncernen skall vara en marknadsledande partner att tillfredsställa marknadens behov av fordonsrelaterade transporter. Kundnytta skapas genom hög tillgänglighet, servicenivå och leveranssäkerhet. Samarbetet med kunder och leverantörer skall leda till långsiktig lönsamhet för fortsatt utveckling. STRATEGI Vår övergripande strategi är lönsam tillväxt. Lönsamheten skall ständigt förbättras genom ökad servicegrad, högre produktivitet och motiverade medarbetare. Tillväxten skall ske inom fordonsrelaterad verksamhet. KVALITETS- OCH MILJÖPOLICY Vi verkar ständigt och aktivt för att förbättra våra kvalitets- och miljömål genom kunders, anställdas och myndigheters krav och förväntningar. Vi vill se till att alla våra medarbetare har nödvändiga kunskaper och kompetens för arbetet, samt ständigt förbättra verksamheten genom alla medarbetares engagemang och medvetande om egen betydelse för att uppfylla kundkraven. Vi skall vidta åtgärder för ständig förbättring för minskad miljöbelastning samt att förebygga föroreningar. Miljöfarliga ämnen skall omhändertas och återvinnas eller bearbetas på ett långsiktigt och miljömässigt korrekt sätt. I första hand skall vi välja leverantörer med miljömässigt bra och godkända produkter och som själva aktivt arbetar med att minska sin miljöbelastning där det är ekonomiskt försvarbart. 9 ÖVERGRIPANDE KVALITETSMÅL - KLS Kvalitet Leveranssäkerhet Service ÖVERGRIPANDE MILJÖMÅL Minska företagets osorterade avfall genom effektiv sortering av eget avfall, så att detta är uppdelat i de fraktioner som mottagaren kan omhänderta. Minskad energiförbrukning. Kvalitets- och miljöfrågorna är två mycket viktiga områden i Anders Hedin Invests strävan att ta hänsyn till koncernens samtliga intressen i hela sin affärsverksamhet. Effektiva och stabila processer är viktiga i Anders Hedin Invests arbete med att säkerställa en hög kvalitet. - minska reklamationer - ökad leveranssäkerhet - förbättrad service