Nordisk Sport & Fritidsmiljö 1
WEBB Conventus stora satsningar på redaktionella
branschsajter på Internet och digital fackpress har gett svensk industri och näringsliv en egen arena att synas och höras på där man snabbt och iögonfallande kan nå ut till rätt samarbets- och köparkategorier. Nischade internetmiljöer är de mest användbara och resultatskapande samlingsplatserna att finnas i och besöka för företag som vill och måste vara helt uppdaterade och som skall och måste nå ut med sina annonsbudskap. Genom omfattande redaktionella och digitala investeringar tillhandahåller Conventus ett 15-tal branschsajter på Internet som alla uppdateras oavbrutet under dagen och som kan räkna in mycket stora besökargrupper. Många journalister är med och dagligen tar fram de nyttiga nyheter och reportage som varje branschaktör hela tiden behöver i sitt arbete. Detta skapar den redaktionella miljö där annonsbudskapen kan trivas. På dessa sajter når företagen en digital träffsäkerhet och en affinitet som är unik. Ett annonsbudskap här garanteras en nårbarhet som sträcker sig långt ut i branscherna och som inte bara når själva beslutsfattarna, utan också dem i organisationen och företagen som i sin tur påverkar beslutsfattarna. Genom Conventus web-baserade riktade nyhetsbrev och digitala specialtidningar paketeras information, nyheter och branschreportage så att de direkt talar till företrädarna för en speciell bransch. Annonseffekten på dessa har visat sig mycket stor och här kan företagen på ett tydligt sätt bryta igenom det allmänna bruset och trafiken på Internet. PRINT Riktade branschtidningar med hög träffsäkerhet mot köpare och bästa affinitet, det är idag den väg företagen väljer vad gäller tryckta medier för att få ut största möjliga effekt på satsade pengar inom marknadsföring och försäljning. Läsarna och mottagarna av fackpress från Conventus är beslutsfattare inom näringslivet som vunnits genom åratal av branschnärvaro och som bearbetats återkommande, bland annat genom mässor och konferenser. Detta har gett tidningarna till stor del köpta upplagor med hög läsbarhet som når långt ut i branscherna. För företagen är detta tillsammans med högkvalitativa innehåll och utföranden en garanti för att annonsbudskapen uppmärksammas.Ju mer specialiserad och nischad, ju ”hetare ”är idag ett tryckt media. Det är då tryckta tidningar och bilagor står sig mer än väl i konkurrensen med digitala medier. Conventus fackpress är skapad för att svara mot detta. Med sin slogan ”Spara på ammunitionen, satsa på prickskytte” attraherar branschtidningarna från Conventus svensk industri och näringsliv inom ett stort antal områden. Genom sin stora digitala närvaro på webben, kan Conventus dessutom erbjuda unika möjligheter till samordnad marknadsföring där ”print” och web spelar ihop för absolut bästa resultat. NORDISK SPORT & FRITIDSMILJÖ 1 2019 25