Företagspresentation 2023 1
HANDLA SOM DET PASSAR DIG INTÄKTER 2022 Det ska v
ara enkelt att handla hos oss. Därför erbjuder vi dig hög tillgänglighet och säkra leveranser - oavsett om du handlar på nätet eller i en butik. Vår e-handel är öppen dygnet runt och där kan du se om varan du söker finns i din butik eller på vårt lager. Vi vet att många företag behöver stöd vid köp av verktyg och yrkeskläder. Därför har vi en säljkår som hjälper till oavsett vart du finns i landet. Med våra innesäljare kan du maila eller prata på telefon och genom vår utesäljkår får du kännedom om nya produkter med nya smarta egenskaper. Självklart får du samma attraktiva priser oavsett hur du väljer att handla. Är du kund hos oss samlas alla dina inköp i en och samma köphistorik. Med stöd av den kan vi hjälpa dig att t.ex. hitta rätt tillbehör eller reservdelar. Du kan också själv se din köphistorik digitalt med hjälp av ditt kundnummer. UTESÄLJARE Din utesäljare fungerar som en personlig kontakt för både det mindre företaget och för den stora organisationen. Vi hjälper dig att mejsla ut den perfekta kollektionen kläder eller att välja de rätta verktygen. Utesäljarna arbetar uppsökande och finns över hela Sverige. På så vis får du en personlig och tidssparande relation med oss, samtidigt som vi garanterar att du får bästa möjliga hjälp. Vi har de senaste åren arbetet med att stärka upp och utveckla säljorganisationen inom hela koncernen. Idag har vi i Sverige över hundrafemtio specialiserade utesäljare inom kläder & skydd, verktyg & förnödenheter, svets samt inom Smart Service och smarta logistiklösningar. INNESÄLJARE Har du långt till närmaste butik eller vill få personlig hjälp med att lägga en order? Våra innesäljare finns tillgängliga på telefon och mail och har svaret på de flesta frågor. Här får du en personlig kontakt som kan guida dig i ditt val mellan olika produkter. FÖRRÅDSSÄLJARE Om du har en Smart Service-lösning behöver den löpande fyllas på. Vår förrådssäljare fyller på dina lager för smarta uttag och kontaktar dig om förändringar sker i sortimentet. En smart varuförsörjning sparar både tid och pengar. KAM-ORGANISATION En del av vår säljorganisation är fokuserad på större kunder med mer komplexa avtal. Här finns kompetens för att arbeta fram och leverera specialdesignade lösningar utifrån kundens behov. Vår KAM-organisation arbetar uppsökande men svarar också på upphandlingar inom såväl privat som offentlig sektor. DIGITALA KANALER Genom vår e-handel kan vi erbjuda ett bredare sortiment än vad som är möjligt i butik. Vi utvecklar kontinuerligt våra digitala kanaler som spänner från vanlig e-handel till mer komplexa integrationer och kundanpassade lösningar. Allt för att möta dina krav och förväntningar. För att underlätta inköpsprocessen kan vi erbjuda kundanpassade sortiment med dina avtalspriser, köphistorik, fakturaarkiv och tjänster som attestering och potter för ökad kostnadskontroll. Ditt företags användare kan också få olika roller och rättigheter vid användandet av webshopen. Andra tekniska lösningar är EDI, punchout, pricat och samordnad varudistribution. Som kund hos oss har du alltid tillgång till vår e-handel som ger dig full översikt över vårt erbjudande inklusive lagersaldon i våra butiker och historik över tidigare inköp, oavsett kanal. BUTIK Vi har ett rikstäckande butiksnät med Swedol som huvudvarumärke. Många av våra butiker är skyltade med både Swedol, TOOLS och Grolls och sammanslagningen av våra kedjor pågår fortfarande. Vi har även butiker skyltade endast med Grolls och här finner du ett bredare och djupare sortiment inom yrkeskläder och personlig skyddsutrustning. 9,21 2371 185 miljarder kronor ANTAL ANSTÄLLDA heltidsanställda ANTAL BUTIKER Vi finns i Sverige, Norge och Finland