Printing Friends 1
Printing Friends Sida 2
Printing Friends Sida 3
Printing Friends Sida 4
Printing Friends Sida 5
Printing Friends Sida 6
Printing Friends Sida 7
Printing Friends Sida 8
Printing Friends Sida 9
Printing Friends Sida 10
Printing Friends Sida 11
Printing Friends Sida 12
Printing Friends Sida 13
Printing Friends Sida 14
Printing Friends Sida 15
Printing Friends Sida 16 TRYCK Med de senaste åren
s explosion inom digital kommunikation har möjligheterna för den som vill nå ut med sitt budskap ökat dramatiskt. Samtidigt går vi från att kommunicera samma budskap till alla, över till att allt mer anpassa budskapet till varje mottagare. Internet och informationsöverflödet driver denna utveckling och trycksaken tar nu fram sina allra bästa sidor för att klara konkurrensen. Några hundra personer är en helt normal storlek på en målgrupp för en aktivitet idag. Oavsett om det är ett digitalt (webb, e-post, etc) eller ett fysiskt utskick (trycksak). När det gäller trycksaker så produceras små upplagor sedan länge kostnadseffektivt med digital tryckteknik men möjligheterna att skapa produkter 14 — PRINTING FRIENDS #1 / 2011 som inte ”bara” ser ut som en vanlig trycksak, har varit begränsade. Men nu finns det ny teknik som gör det möjligt att skapa trycksaker som verkligen sticker ut – som inte ser ut som alla andra trycksaker. Och detta till en rimlig kostnad, i små upplagor, helt anpassade till dina målgrupper. Det kan handla om att välja ett annorlunda papper eller att stansa (skära ut) pappret till en speciell form. Det kan vara att trycka med vit färg på ett färgat papper eller på plast. Eller att trycka med flera extra färger för att fotografier ska få nästan overkligt bra kvalitet. Du kan nu, till en rimlig kostnad, skapa trycksaker som ingen tidigare sett och som verkligen sticker ut. I precis den upplaga som du behöver – från ett exemplar och uppåt. Självklart kostar det lite mer att producera, men det ska alltid ställas i relation till värdet på den effekt som skapas – att du säljer mer av dina varor, får fler leads till säljarna eller fler anmälningar till dina event. Det är enkelt att testa – eftersom tekniken är digital så är kostnaderna relativt små – det som krävs är lite mer kreativitet i idéoch designfasen. När antalet trycksaker nu blir färre, och därmed konkurrensen i det tryckta mediet minskar, så ökar möjligheterna att nå fram i den tryckta kanalen. Om du dessutom lägger till extra effekter så ökar chansen att du lyckas i din kommunikation.
Printing Friends Sida 17
Printing Friends Sida 18
Printing Friends Sida 19
Printing Friends Sida 20
Printing Friends Sida 21
Printing Friends Sida 22
Printing Friends Sida 23
Printing Friends Sida 24
Printing Friends Sida 25
Printing Friends Sida 26
Printing Friends Sida 27
Printing Friends Sida 28
Printing Friends Sida 29
Printing Friends Sida 30
Printing Friends Sida 31
Printing Friends Sida 32
Printing Friends Sida 33
Printing Friends Sida 34