Svensk Golf Sida 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116
Svensk Golf Sida 117
Svensk Golf Sida 118
Svensk Golf Sida 119
Svensk Golf Sida 120
Svensk Golf Sida 121
Svensk Golf Sida 122
Svensk Golf Sida 123
Svensk Golf Sida 124
Svensk Golf Sida 125
Svensk Golf Sida 126
Svensk Golf Sida 127
Svensk Golf Sida 128
Svensk Golf Sida 129
Svensk Golf Sida 130
Svensk Golf Sida 131
Svensk Golf Sida 132
Svensk Golf Sida 133
Svensk Golf Sida 134
Svensk Golf Sida 135
Svensk Golf Sida 136
Svensk Golf Sida 137
Svensk Golf Sida 138
Svensk Golf Sida 139
Svensk Golf Sida 140
Svensk Golf Sida 141
Svensk Golf Sida 142
Svensk Golf Sida 143
Svensk Golf Sida 144
Svensk Golf Sida 145
Svensk Golf Sida 146
Svensk Golf Sida 147
Svensk Golf Sida 148
Svensk Golf Sida 149
Svensk Golf Sida 150
Svensk Golf Sida 151
Svensk Golf Sida 152
Svensk Golf Sida 153
Svensk Golf Sida 154
Svensk Golf Sida 155
Svensk Golf Sida 156
Svensk Golf Sida 157
Svensk Golf Sida 158
Svensk Golf Sida 159
Svensk Golf Sida 160
Svensk Golf Sida 161
Svensk Golf Sida 162
Svensk Golf Sida 163
Svensk Golf Sida 164
Svensk Golf Sida 165
Svensk Golf Sida 166
Svensk Golf Sida 167
Svensk Golf Sida 168
Svensk Golf Sida 169
Svensk Golf Sida 170
Svensk Golf Sida 171
Svensk Golf Sida 172
Svensk Golf Sida 173
Svensk Golf Sida 174
Svensk Golf Sida 175
Svensk Golf Sida 176 SPONSORNYTT UTVECKLAT AVTAL M
ED TITLEIST OCH FOOT-JOY Titleist and Foot-Joy Worldwide har ingått ett avtal med Svenska Golfför bundet gällande stöd av pro dukter för landslagstrup perna, Trygg-Hansa Teen Tour samt representation för förbundet. Detta avtal är en utveckling av det stöd som förbundet fått från Titleisfs svenska distributör Sport Marketing AB under 1988- 91. Per Adler, marknadsan svarig på förbundet är mycket nöjd med avtalet: - Detta avtal säkerställer topputrustning till spelarna på lång sikt. Titleist och Foot-Joy är två av golfmarknadens mest väl- kända och respekterade varumärken, med världs ledande ställning inom både golfbollar och golfskor. Tit leist har varit den mest spe lade bollen på PGA Tour i 44 år i rad. Titleist dominerade 1991 bollräkningen på Volvo European Tour med 70 pro cents andel. På samma sätt är Foot- Joy den ledande golfskon på världens proffs-tourer. Lik som Titleist golfbollar, har Foot-Joy varit den ledande golfskon på USA-touren i över fyra årtionden. Under 1991 användes Foot-Joy golfskor av 79% av spelarna på Volvo European Tour. - Sverige blir, tack vare Svenska Golfförbundets in satser, en allt större makt faktor inom världsgolfen. Vårt avtal med Svenska Golfförbundet öppnar möj ligheter för såväl Titleist och Foot-Joy som för de lovande spelare som får stöd från för bundet, kommenterar Wal- ly Uihlein, President och VD för Titleist and Foot-Joy Worldwide. - Vi ser fram emot att kunna stödja Sveriges fort satta tillväxt av golfare i världsklass. Förhoppningen är också att samarbetet med Titleist and Foot-Joy World wide ska kunna skapa nya möjligheter för unga svenska spelare att komma över till USA för studier och golfspel. Det amerikanska företaget ska exempelvis försöka för medla de kontakter som de har med college och univer sitet. VOLVO CUP VIKTIG DEL I STRATEGIN Långsiktighet och konse kvens är två viktiga kompo nenter i Volvos- totala sam arbete med idrotten. Inom golfen har engagemanget blivit allt större med åren. Volvo Tour , Scandinavian Masters och Volvo Cup torde vara de delar som känns bäst igen hos allmänheten. Om de två förstnämnda är me diaevenemang så är det se nare mer ett projekt på bred den som gör att Volvo når golf-Sverige även lokalt. Volvo Cup är en tävling för amatörer. Tävlingen spelas i olika steg, klubbtävling, kval och final på Los Naran- jos i Spanien i samband med Volvo Masters. I år spelas Volvo Cup för elfte gången på närmare 130 klubbar. Varför är Volvo Cup så viktig för Volvo? - Satsar man konsekvent på en idrott måste man också hitta vägar som gör det möj ligt att nå målgruppen, sä ger Susanne Roos, projekt ledare. Genom Volvo Cup kan vi få tag i nästan 25.000 golfare, visa våra produkter och skapa goda relationer mellan återförsäljare och golfklubbarnas medlemmar. Tävlingen har utvecklats mycket genom åren. Allt se dan starten 1980 arbetar Volvo med att hitta nya idéer som kan tilltala golfaren. Det som är mest iögonfallande är kanske återförsäljarnas starka engagemang. Är det Volvo Tour och Volvo Cup - två viktiga byggstenar i Volvos samarbete med golfsporten. hemligheten bakom fram gången? - Ingen deltävling genom förs utan att Volvos återför säljare är engagerad, berät tar Susanne Roos. Kundkon takten är viktig och genom Volvohandlaren kan varje tävling ges ett extra "lyft" med en mängd kringaktivi- teter. Jag tror att alla som spelat Volvo Cup har ett po sitivt intryck av företaget och dess produkter. Inom all marknadsföring, vare sig det är i samarbete med idrotten eller ej, är ut värdering ett väsentligt in slag för att nå bevis för att genomförda åtgärder också ger ett resultat. Går det att utvärdera en aktivitet som Volvo Cup? Kan man visa att fler bilar sålts? Eller? - Våra studier visar att tävlingen i hög grad bidrar till att stärka Volvos posi tion, svarar Susanne Roos. Även Svenska Golfförbun dets egna studier över vilka företag som förknippas med golfsporten visar att Volvo namnar högt. Med all säker het bidrar Volvo Cup till detta. Att Volvos marknadsfö ringsstrategi bygger på just långsiktighet och konse kvens avspeglar sig bra i Volvos lyckosamma samar bete inom golfen. NYA MEDLEMMAR: Fullvärdig seniormedlem: Olle Jansson. Fullvärdiga medlem mar: Bo Ackelman, Mjölby, Magnus Andersson, Kalmar! Jan Andhagen, Frösåker| Lars-Erik Edlund, Golf punkten, Lars Evertsson, Haninge, Michael Gezelius| Albatross, Anders Johans son, Carlskrona, Staffan Jo hansson, Motala, Jörgen Kjellgren, Ö Göinge, Patrik Knuthson, Va rnamo, Fred rik Källberg, Michael Lund ström, Mosjö, PatricLöfgren, När, Patric Nilsson, Kristi anstad, Olof Skipper, Årsta- fältet, RolfWirhed, Gustavs vik, Johan Wittboldt, Ale, Pia Yngvesson, SGF. Aspiranter; Per Anders son, Tumba Golf, Dag Au- rell, Delsjö, Joakim Bertils son, Hammar, Sva Flodberg, Sollentuna, Magnus Henn- berg (fd TP), Alvesta, Johan Skalin, Tommie Tumba, Sol lentuna, Marie Wennersten- From (fd TP), örkelljunga, Anders Werthén, Ängsö. Tournament Players: Ulf Andersson, Gävle, Ma ria Bertilsköld Södertälje, Peter Burman, Västerås, Johnny Carlborg, Ågesta, Thomas Carlsson, Eskil stuna, Hans Edberg, Hook, Jakob Greisen, Danmark, Sophie Gustafson, Kungs backa, Jan Hallgren, Alba tross, Carin I Ijalmarsson, Gullbringa, Claes Jöhncke, USA, Anders Lindström, Finspång, Joakim Nilsson, Örebro, Joakim Rask, Kat rineholm, Ana-Charlotte Reuterdahl, Sigtuna, Håkan Strömlid, Katri aeholm.Lars Tingyall, Hudiksvall. PÅNYAJOBB:Bo Ackel man (från Jönåker) - till Mjölby, Johan Andersson (Båstad) - S.enungsund, Claes Bergendahl (Karlstad) - Mjölkeröd, Joakim Bloom (Linde) - Örebro, Peter Bäckbom (Drot; ningholm)- Salem, Freddy Carlson(Up- sala)-Wäsby, Peter Carsbo (Lisinge) - Arvika. 176 SVENSK GOLF-6/1992 FÖRBUNDSNYTT
Svensk Golf Sida 177
Svensk Golf Sida 178
Svensk Golf Sida 179
Svensk Golf Sida 180