Hemma i HSB Malmö 1
Cecilia Walles (HSB Malmö), Sofia Bengtsson, och
Mathias Dahlin (Telia) utanför Telias butik på Förstadsgatan i Malmö – en av de butiker där HSBmedlemmar anslutna till Bolina 3.0 kan få support. hem och hjälper till att komma igång. Dessutom finns Telias tre butiker i Malmö till hands med råd och hjälp. Cecilia Walles, key account manager på HSB Malmö, är glad att kunna erbjuda HSBbrf:er ett förmånligt avtal. En förening som har bestämt sig för det nya avtalet är HSB brf Tornfalken på Söderkulla i Malmö, med 295 lägenheter. De har redan Bolina 2.0 och vice ordförande Bert Borg ser bara fördelar med Bolina 3.0. – Att ha hela lösningen från samma leverantör är väldigt skönt. Bra support sparar mycket arbete för oss i styrelsen och det känns tryggt att HSB Malmö förhandlar centralt. Det är rättvist och bra, särskilt för små föreningar som inte kan förhandla själva. Och vi har fått ett väldigt bra pris. Bolina 3.0 innebär inte bara tv och telefon. En bra fiberlösning ger möjlighet till många digitala tjänster i fastigheten som till exempel styrning av värme och ventilation eller informationstavlor i porten. Även inne i lägenheter kommer digitaliseringen öka i framtiden. Larmfunktioner, automatisk styrning av elprodukter och digitala påminnelsetavlor är några exempel som kan skapa trygghet, särskilt för äldre. I Telia-butiken i Malmö ser Sofia Bengtsson fram emot att ta emot alla Bolinakunder och hjälpa till att komma igång: – Alla är välkomna hit för att exempelvis få hjälp med att aktivera abonnemang eller anpassa kanalutbudet. Vi har också fina förmåner om man blir helkund hos oss. Det berättar vi gärna mer om. ■ HEMMA I HSB 1.2020 / MALMÖ