Nöjesnytt Jönköping 1
Nöjesnytt Jönköping PÅ KROGEN
Nöjesnytt Jönköping INREDNING
Nöjesnytt Jönköping ACCESSOARER
Nöjesnytt Jönköping STUDENTLIV
Nöjesnytt Jönköping TEKNIKPRYLAR
Nöjesnytt Jönköping CITYPULS
Nöjesnytt Jönköping NOTISER
Notiser av en rad kända personligheter, bland an
dra Anton Hysén, Caroline Winberg, The Local Firm, Adam Tensta, Matias Varela och Anine Bing. Det viktigaste målet fo både när det ga ma K bli bäst och störst på jeans och startskottet a ̈r en del av det fo jeansprofilen Mats Andersson, skådespelarna Matias Varela, Mathilda von Essen och Cissi Forss, supermodellen Caroline Winberg, artisten Adam Tensta, modellen och bloggaren Anine Bing, designern Robert Berggren fra I JC:s stora höstkampanj ”Jeans for all” syns en rad kända personligheter, modeller, designer, modeprofiler, artister och skådespelare. Medverkande a Richard Hutchinson och Axel Nyhage fra Inghamn, vd fo att satsa mer på jeans samtidigt som vi erbjuder ett uppdaterat och moderniserat o sortiment. Kunderna måste fa ̈r JC. nu ligger i att renodla JC som varumärke och fa jeans. Därfo arbetet. – JC a ̊lgrupp. Namnbytet fra ̈r marknadsledande pa ̈r ligger det helt ra ̊ en tydligare bild av JC:s utbud och sortiment, sa ̊n The Local Firm, designer Rasmus Winga ̈r: Let’s Dancevinnaren Anton Hysén, designerna ̊rdh och forna JC Roge mediapersonligheten Parisa Amiri samt modellerna Louise Zetterstro ́h Dupé och Karin Andersson. stilar och former, sa vill visa den mångfald som finns i Sverige idag och att JC verkligen har jeans fo ̈ger Marthyn Inghamn. s – Det ka ̈nns fantastiskt att kunna presentera en sa ̊ gedigen blandning unika ma ̊n Pour, modeprofilerna Filippa Berg, Billie Josephson och Nike Felldin, ̈m, Erik Andersson, Moa A ̊berg, ̈nniskor i kampanjen. Vi ̈r alla personligheter, ̈ller märken och modeller. Därigenom kommer JC kunna attrahera en bredare ̊n Jeans & Clothes till nya Jeans Company blir en viktig milstolpe i fo ̈r JC blir att la ̈gga a ̊ jeans och har generellt sett alltid varit duktiga pa ̊ fler kunder att upptäcka va ̊ jeans, men va ̈tt i tiden med att byta namn till Jeans Company eftersom vi kommer ̈vrigt kläd̊rt stora utbud av just ̊r utmaning ̈ger Marthyn ̈r JC:s stora kampanj ”Jeans for all” som frontas ̈r under hösten. Visionen a ̈r att JEANS COMPANY JC BLIR ̈dkedjan JC utvecklar nu sitt butikskoncept och byter samtidigt namn till Jeans Company. Namnbytet a la ̈rnyelsearbete som JC genomfo ̈nnu större vikt på att visa upp sitt breda utbud av jeans, ̈rnyelsehar 25 medarbetare fördelade på fyra våningsplan på Östra Storgatan i City. Ansiktsbehandling, massage, hårvård, tandblekning, makeup, powerplate-träning, samt kost och hälsa är bara några exempel på vad som omfattas i Hudotekets breda utbud. – Vi är resultatinriktade och det är viktigt för oss att kunden verkligen känner att det är värt att komma till oss. Det är också därför vi bara arbetar med professionell och välutbildad personal, som tar hand om kunden på bästa sätt. Förutom att folk ska känna sig snygga, fräscha och må bättre, handlar det om att stärka människors självförtroende, menar ägaren. Lena betonar också vikten av rådgivningen och vägledning gentemot kunderna. – Vid våra behandlingar skickar vi alltid med råd och tipsar om produkter som passar bäst för för den specifika kunden, så att de kan sköta om sig hemma. Den 4 och 5 oktober firar Hudoteket sitt 40-årsjubileum med erbjudanden i butiken och håller öppet hus för både gamla och nya kunder. Dessutom arrangeras tävlingar och utlottningar. – Vi ger allmänheten en chans att se vårt utbud och även prova någon av våra många behandlingar. Vi kommer också ha en minimässa där våra leverantörer finns på plats, berättar Lena. F F SNACKA OM KOMMUNIKATION – MED HUMOR OCH INSPIRATION öreställningen Snacka om kommunikation är ett sprudlande möte mellan vardagskomik och inspiration, humor och kampvilja, skratt och tankeställare. Hur går det egentligen då vi tror att vi pratar MED varandra, när vi i själva verket talar förbi varann? Små vardagsexempel på hur det kan gå då vi gör just det och som vi själva inte tänker på gestaltas av Thomas Petersson och Lasse Gustavson i den två timmar långa föreställningen som kommer till Jönköpings Teater den 16 oktober. Lasse Gustavson var 24 år gammal när han var med om en gasexplosion vid en brand i oljehamnen i Göteborg. Han var nybliven brandman och eldsvådan som tog hans kollegas liv gav honom fyrtioprocentiga brännskador. Han fick livshotande skador på lungorna, hans fingrar amputerades och huden i ansiktet ärrades. Tjugo år senare är han idag en mycket uppskattad föredragshållare och arbetar med person- och teamutveckling för kommunikation och livskvalitet. Komikern Thomas Petersson har under drygt 20 år underhållit Sverige med sin ståupp på halländska, sina farser och som deltagare i På spåret och andra underhållningsprogram på TV. Tillsammans bjuder Lasse och Thomas på en stor dos inspiration och livsglädje – och såklart också humor, insikter och skratt! s EN BRANSCH I FÖRÄNDNING Genom sin långa erfarenhet kan Lena berätta om hur branschen har förändrats under åren. – Förr arbetade man mycket mer med enbart händerna. Det gör man givetvis idag också, men det är mycket mer apparatur inblandat nu för tiden som är väldigt effektiv. Det har också kommit in fler medicinska produkter och vi samarbetar mer med läkare för efterfrågan av botox och fillers. Hon ser också skillnad när det kommer till kundkretsen. – Folk tar för sig mycket mer idag och är mycket mer pålästa när de kommer hit. Det finns oerhört mycket att ta del av genom bloggar och annat. Folk vågar idag också prata om sina hudbehandlingar med vänner och bekanta och är stolta över att de tar hand om sig själva. Lena berättar också att det har blivit vanligare att män vill göra olika sorters behandlingar. – Och männen är särskilt framträdande när det kommer till vår webbshop. SAMARBETAR MED JÖNKÖPINGSFÖRETAG 2005 vann Lena Hallbäck-Olofsson Företagarnas pris Årets Företagare i Jönköping med motiveringen "…en sann entreprenör med en ständig glöd som berör…". Hennes entreprenörskap speglas bland annat i hennes sätt att samarbeta med andra företag i Jönköping. – Vi erbjuder exempelvis spaweekends, där vi samarbetar med restauranger och hotell i stan, då kunden får bo trevligt, äta gott och genomgå våra behandlingar. Vi samarbetar också med Friskis & Svettis, berättar hon. Hudoteket erbjuder också gruppaktiviteter – alltifrån möhippor och svensexor till företag som vill kombinera konferens med aktiviteter och behandlingar efter önskemål. s TEXT & FOTO: MIKAEL MALMBORG 40 ÅR MED HUDVÅRD I CENTRUM HUDOTEKET okus ligger fortfarande på hudvård, men på Hudoteket erbjuds det mesta som har med skönhet och välbefinnande att göra. När hudterapeuten Lena HallbäckOlofsson tog över som ägare 1981 började hon utveckla verksamheten, som idag 60 nöjesnytt
Nöjesnytt Jönköping RECENSIONER
Nöjesnytt Jönköping SERIER