STT 1
2 Prisjakt i Gällstad en bilaga medföljandes STT
Vecka 39 onsdag 24 september 2014 Framtidsvindar blåser i Gällstad GÄLLSTAD Förra årets Prisjakt föll mycket väl ut, årets Gällstaddagarna slog alla rekord och ordföranden i företagarföreningen Gällstad & co, Nadja Frisk, är optimistisk inför framtiden. För två år sedan lämnade Nadja och hennes familj Göteborg och fl ytt ade till Gällstad. – Det var en strategisk fl ytt vi gjorde, ett livsstilsval. Vi skulle fl ytt a till landet och trappa ner. I Göteborg hade hon arbetat med marknadsföring och butikskoncept. – Efter bara menar Nadja. – Här fi nns massor av butiker ”... vi är ett par veckor här, träff ade jag Göran Göthager över en kopp kaff e, en av bröderna som äger Ivanhoe. inget jätteköpcenter. Vi är en levande by...” NADJA FRISK och ett brett utbud, men vi är inget jätt eköpcenter. Vi är en levande by där man kan promenera runt och uppleva andra saker också, samtidigt som allt är nära och på gångavstånd. Nadja vill gärna också betona det goda samarbetet butikerna emellan. – Vi har alla ett stort personligt engagemang och även om vi är konkurrenter, hänvisar vi gärna till varandra. Nadja skratt ar gott när hon tänker på följderna av det mötet. – Jag fi ck jobb som föreståndare i deras butiker, och i april i år köpte jag verksamheten. Nu är jag också ordförande i Gällstad & co och har nog aldrig arbetat så mycket, men heller aldrig haft så roligt! Nadja pratar varmt och engagerat om hur fantastiskt det har varit att få komma in i samhället, få lyssna och lära av alla eldsjälar med deras erfarenheter. – Traditionen är det viktigaste vi har. Här i Gällstad har vi en historik av produktion och att stå för kända varumärken och god kvalitet till bra pris. Det måste vi ta vara på och utveckla ännu mera. Fortfarande fi nns en hel del produktion kvar i Gällstad med omnejd och Nadja nämner några, som hon själv samarbetar med. Ivanhoe, självklart, men också Marbäcks trikå och Toarps säteri. – I julas hade jag en kund som ville ha tre likadana av Toarps ullplädar och jag kunde bara sätt a mig i bilen och åka och hämta de två som saknades. Bykänslan bidrar också starkt till Gällstads framgång, Att kunden blir nöjd är det främsta målet. Men att slå sig till ro duger inte. – Nej, Gällstaddagarna i år slog alla rekord, men vi kan ändå göra det ännu bätt re, precis som med Prisjakt, som också blev en succé när den introducerades förra året. Det gäller att inte sitt a för bekvämt på sin stol, säger Nadja och ler medan hon fortsätt er: – Att tänka långsiktigt är nödvändigt. Som ordförande i företagarföreningen vill jag locka till fl er nyetableringar, men också titt a på nya samarbeten. Prisjakt är Gällstads event för att , under trivsamma och underhållande former, visa upp höstens alla nyheter och givetvis med många och lockande erbjudanden. Med sig i arrangemanget har de i år Hallgrens buss i Ulricehamn. Vid varje köp får kunden en talong, med chans att vinna en skidresa till ett värde av 10 000 kronor med Hallgrens buss. ANN-LOUISE KJELLNER redaktion@stthuset.com Nadja Frisk, ordförande i företagarföreningen Gällstad & co, ser fram emot ännu ett lyckosamt arrangemang med Prisjakt. FOTO: VIAVINGA BILAGA PRISJAKT I GÄLLSTAD med STT TEMABILAGA som följer med STT vecka 39 år 2014. Ansvarig utgivare Sune Strand Grafi sk form Regina Isacson Reportage Ann-Louse Kjellner, Katarina Johansson, Sune Strand Annonsinförsäljning Marina Bengtsson, Sune Strand Tryck Borås Tidnings Tryckeri AB, miljöcertifi erat tryckeri enligt ISO 14001 0325-40 000 • annons@stthuset.com • redaktion@stthuset.com • www.s thuset.com tth GRATISTIDNING I TRE KOMMUNER