Nöjesnytt Helsingborg 1
Flygstolen växer så att det knakar. De har utökat
sin personalstyrka och därmed varit i behov av större lokaler. – De gamla lokalerna var alldeles för trånga därför är vi jätteglada för vårt nya kontor. Briggen har varit fl exibla med att anpassa lokalen efter våra behov, framför allt gällande vårt callcenter. Vi sitter många i samma lokal, alla pratar samtidigt och alla ska kunna göra det utan att bli allt för störda av grannen, berättar Karin Collin, ekonomiansvarig på Flygstolen. En annan hyresgäst som nyligen fl yttat in är Thorn Reklambyrå. En strategisk kommunikationsbyrå som har funnits sedan 1991 i Helsingborg. I samband med att verksamheten expanderat och slagits ihop med den digitala reklambyrån Nerds of Sweden har Thorn varit på jakt efter en mer ändamålsenlig lokal. – Vi hade en bra dialog med JKAB Arkitekter och tillsammans med Castellum Briggen såg vi fantastiska möjligheter att kunna utveckla verksamheten vidare på Kavalleristen. Framför allt ser vi att fastigheten har en enorm potential och vi tror att det kommer att skapas ett fi nt nätverk internt i huset, berättar Bengt Thorn, delägare i Thorn Reklambyrå. Hur skulle du beskriva ert nya kontor för någon som inte har sett det? – Vi hade behov av ett helhetskoncept, både vad gäller ytor, planering, kök och arbetsplatser. Kontoret har många spännande material, det är mycket textilier kombinerat med glas, sten och natur i en loftmiljö. Det har varit ett roligt arbete för oss att tillsammans med arkitekterna utveckla en sådan här modern lokal, som är ombonad och trevlig. Vi har inte varit här så länge, men redan nu kan vi känna att det är lite som hemma hos oss. Castellum Briggen har varit väldigt lyhörda vad gäller att utforma en modern arbetsplats, säger Bengt. Vad tycker du om att Briggen gör en sån här satsning? – Jag tycker det är häftigt. Kavalleristen förtjänar en nytändning. De förändringar som görs nu och möjligheterna som skapas för Kavalleristen tror jag är nödvändiga. Det pratas mycket om att city växer och att man ska sitta där, men samtidigt har city sina utmaningar. Vi älskar centrala Helsingborg och har ett stort hjärta för att city ska blomstra, men för oss som har mycket kundmöten och kundkontakt hela tiden, är de viktigt med hög tillgänglighet och ett fungerande nätverk. Jag tror att det här kommer att förenkla vår vardag väldigt mycket, avslutar Bengt. FOTO: PRESSBILD Bengt Thorn. Flygstolens kontor.