Svensk Golf 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86 Därförsatsar Nya ideer. Spänna
nde människor. Nyttiga affärskontakter. Och golf förstås. Som medlem i Club Sweden kan du utveckla ditt företag - och ha roligt samtidigt. Här är tio röster om vad Club Sweden betyder just för deras företag. unique knowledge that helps us create advertising that sells. Your style may vary according to the culture. But the basic techniques are universal." "Wehave... Vi haL.. A touch of David Ogi.lvy's genius. The Swedish way. Ogilvy Stockhohn Brian Harrisoll/l~jörn ()IIlsson OH·142100 Leen" lkrl(erus OH·1Hi'lO - __.. O&MBusiness DevelopmentAB. Björn Zetterberg 08·142100 Speech DYllamics AB Enhetm mr kOtlltllllnikatin led"rskap Niats Ell4tTSrröm 'll'l: OH-l:-ltl(;,; Ogilvy&Mather GroupAB Ogilvy Malmö Christer 13rmolf Oc!O·7()(i:iO Ogilvy Göteborg H.olt~(;lInllar\ \'CIlIlC~j() o:il-171'lHO ~-_. ,\lfHolmberl( OH-112011 ISAK inlillm"rion &. SalUh,i1lskotll"kt AB Rolf Krooll '1,,1: OH-l:-lllli.; O&M SP-Shop David Ogilvy Bemt-Olof Johansson, försäljningschef, byggdivisionen, AB Mataki: »När vi gick med var vår grundfilosofi den att vi ville synas mer tillsammans med andra seriösa företag. Och det har vi gjort. Därför är vi helt nöjda. I förhållande till vad det kostat oss är Club Sweden rätt satsning. Så mycket mer takpapp har vi väl inte sålt på att vara med i Club Sweden, men det var heller inte vår målsättning från början.» unik erfarenhe;t från en rad framgångsrika kunder och kampanjer. Vi har erkänt kunnig svensk expertis inom ett antal specialområden. Såsom konsumentvarurek!am, industrikommunikation, Direct Response, undersökning och analys, kommersiell design, Sales Promotion etc. Därfår kan vi erbjuda ett rätt unikt paket av David Ogilvy's erfarenheter och filosofi, serverade på genuint svenskt maner i små, lättrörliga, ~jälvständiga expertenheter. Folke Nyberg, marknadschef, Intermiljövård: »Club Sweden har betytt mycket för oss. Vi gick med därför att våra potentiella kunder fanns med. I dag Har vi kontrakt med 7-8 av dem. Vår omsättning har ökat som en direkt följd av medlemskapet, som också är en enkel väg att skapa kontakt med beslutsfattarna. Man tar en golfrunda och efteråt finns alltid tid till att diskutera 01 ika projekt.» lars-Erik Samuelsson, marknadschef, Ericsson: ,>Vårt engagemang i Club Sweden ser vi som en liten del i vår totala marknadsföring. För vår del har den utfallit bra. Vi har skapat nya kontakter och fått ut vårt budskap i golfkretsar. Dessutom har vi fått tillbaka de pengar vi satsade, genom att vi sålt ett antal mobiltelefoner till medlemsföretagen, Hur det står till utanför själva medlemsgruppen är oklart. Där saknar vi mätmetoder». Sven-Olof Östman, informationschef, Calo-Celsius AB: »För oss innebär det en hel del. Vi får kontakt med en massa trevliga människor som vi kan njuta av golfen tillsammans med. Våra anställda tar ut kunderna på en golfrunda. Och det har visat sig att det är inget dumt sätt att göra affärer på, Club Sweden är som vi ser det en marknadsföringsgrej med idrottsliga värden. Och som sådan en mycket bra ide. Hittills är vi klart nöjda.»
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116
Svensk Golf Sida 117
Svensk Golf Sida 118
Svensk Golf Sida 119
Svensk Golf Sida 120
Svensk Golf Sida 121
Svensk Golf Sida 122
Svensk Golf Sida 123
Svensk Golf Sida 124
Svensk Golf Sida 125
Svensk Golf Sida 126
Svensk Golf Sida 127
Svensk Golf Sida 128
Svensk Golf Sida 129
Svensk Golf Sida 130
Svensk Golf Sida 131
Svensk Golf Sida 132