Svensk Golf Sida 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43 SPONSORNYTT Redaktör: Per Adle
r SWEDISH GOLFPOOL BESÖKTE PETE DYE Fyrahundranittionio år efter det att Columbus landsteg på Domini kanska Republiken kom Svenska Golfförbundet dit med 30 företags ledare inom affarsprojektet Swe- dish Golfpool. Den årliga höstkon ferensen blev därmed en värdig avslutning på ett framgångsrikt år. På Casa de Campo, en av värl dens förnämsta golfanläggningar, fick gruppen också tillfälle att göra hembesök hos Pete Dye, golfarki tekten som ritat samtliga tre golf banor inom området, bl a den be römda Teeth of the Dog. Efter en lång resa, via Bryssel och Paris, väntade belöningen i form av golfparadiset Casa de Campo. En anläggning som kan erbjuda det mesta, och bästa, när det gäller såväl golf som konferens som övriga aktiviteter. Redan på flygplatsen blev Swedish Golfpool högtidligt mottagen av president kandidaten i Dominikanska Repu bliken, Ramon Peres-Martinez. En stor man med stora visioner och med vissa rötter i Sverige faktiskt. Genom Mr Peres-Martinez fick också gruppen tillfälle att lära sig lite mer om detta exotiska, men också ganska fattiga, land. Ur den aspekten är Casa de Campo en oas som inte speglar vardagslivet på Dominikanska Republiken. Som vanligt väntade också ett Paneldebatt under företagsledarkonferensen. Från vänster Håkan Ahlqvist, Lantmännen, Björn Jensen, Regenta, Svante Ödman, Trygg-Hansa SPP, Kent Stenblock, KLM Trading och Tommie Tellander, Falcon. Teeth of the Dog. En av världens mest berömda golfbanor. gediget program med många in tressanta föreläsningar. På pro grammet bl a: Reklammarknadens utveckling, Skatter och avgifter i samband med sponsoring, golfens expansion, konsten att umgås med pressen och kundvård på 90-talet. För golfentusiasten blev veckans höjdpunkt besöket hemma hos Pete Dye, världens kan ske mest berömde golfbane arkitekt. Förutom de tre banorna på Casa de Campo är väl Pete Dye mest känd för sin fantastiska skapelse Ocean Course på Kiawah Island, värd för årets Ryder Cup. Nu kunde han visa upp sin bungalow alldeles intill sjunde hålet på Teeth of the Dog och samtidigt berätta om den skapelsekonst som ger oss alla ytterligare en dimension av golfsporten. - Det här var något allde les extra, kommenterade Svante Ödman på Trygg- Hansa SPP och hängiven golfare. Som golfsponsor är sådana här kontakter vik tiga. Det ökar kunskapen om sporten och ger oss nya idéer. Med på resan var också förbundsordförande Len nart Molander. Lennart tog tillfället i akt och berättade om golfens fantastiska utveckling un der de senaste åren. En satsning på golfen ger resultat, framhöll han och syftade särskilt på segrarna i Dunhill Cup och World Cup. Han hoppades att Swedish Golfpool skall utvecklas ytterligare och att alla företag som satsar på golfen också får ut det man önskar. Det spelades golf också. Total segrare över veckan blev Kent Sten block, KLM Trading. Det är inte första gången som Kent håller sig framme. När Swe dish Golfpool deltog i Scandina- vian Masters Pro-Am i somras så ingick Kent i det segrande laget. - Det här är egentligen inte klokt, utbrast en glad segrare. Att vara engagerad i golfen betalar sig tydli gen inte bara i affärer utan även på golfbanan, konstaterar Kent Sten block, hcp 27 efter den na vecka. Swedish Golfpool för blir ett av Svenska Golfförbundets vikti gaste sponsorprojekt. I en allt tuffare reklam marknad kan man nu presentera näringslivet ett intressant alterna tiv i viktiga marknads kommunikationen. SGF:s ordförande Lennart Molander (t v) och Ramon Peres-Martinez. Pete Dye (t v) i samspråk med Lars Leijon, VD på Goodyear. SVENSK GOLF - 1/1992 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100