Helsingborg TRP 3 år 1
Transportbilen - mer än bara transport Trenden är
tydlig. Transportbilar ska inte bara var funktionella, de ska vara snygga och komfortabla också. På Hedin Bil märker man även att allt fler kunder efterfrågar helhetslösningar och en attraktiv totalkostnad. Bränsleekonomi, service- och reparationskostnader är en viktig aspekt i ekvationen och här ligger såväl Mercedes-Benz och Nissan i framkant. – Vårt jobb går ut på att hitta helhetslösningar som ger kunden en bra totalkostnad. På så sätt kan kunden faktiskt tjäna pengar på att investera i en ny bil. Men målet är ju inte enbart att sälja en bil, målet är att få en hundraprocentigt nöjd kund som ser oss som ett självklart val även nästa gång, säger Mille Kocic, transportbilssäljare. Inspireras av personbilar Gällande komfort och utseende har modellutbudet bland transportbilar blivit mer och mer inspirerat av personbilar. – Kunderna vill klämma, känna och provköra på samma sätt som när de köper en personbil. Med vår nya bilhall har vi utrymme för att ha många olika modeller hemma så att kunden själv kan jämföra. När väl kunden bestämt sig vill han ha sin bil snabbt, säger Berat Ismajli, transportbilssäljare. Med ett stort lager kan Hedin Bil leverera omgående. Det är bra tryck i försäljningen som ökat rejält under året. En ny toppmodern anläggning, starka varumärken, bra utbud och kompetent personal gör sitt till. – Mercedes-Benz transportbilar har en av marknadens lägsta TCO, vilket står för Total Cost of Ownership. Dessutom erbjuds bra garantier upp till fem år och riktigt förmånliga serviceavtal säger Mille Kocic, transporbilssäljare. – Vidare erbjuder Nissan numera fem års nybilsgaranti upp till 16000 mil. Det är konkurrenskraftigt i den klassen och uppskattas såklart av kunderna, säger, Berat Ismajli. Tid, trygghet och tillgång På Hedin Bil arbetar man för att bli branschens bästa företag med de bästa produkterna och den bästa servicen. En viktig ingrediens i detta är att kunna erbjuda en förmånlig finansiering. – Vi erbjuder Hedin Bils egna finansiering. Det gör att vi kan ge kunden det där lilla extra, både gällande service och ledtider. Vi skapar en helhetslösning, presenterar bilarna i olika varianter, ordnar byggnation av till exempel kranar och skåp efter kunden önskemål. På eftermarknaden stöttar vi kunden genom en verkstad med generösa öppettider med kvällsöppet och jour. Vi debiterar inget extra för att man lämnar in bilen kvällstid. Det handlar om att möta efterfrågan; hantverkare vill serva sina bilar när de inte arbetar och då har vi skapat förutsättningar för det, menar samtliga transportbilssäljare på anläggningen.