Bumsen 1
G 310 GS kalla Novembervädret och vätan, men det
tyckte inte försäljaren, så sagt och gjort så drog jag på mig störtkrukan, gränslade sadeln och tog mig en rejäl tur efter att försäljaren upplystes om att jag önskade ta en längre provtur så jag skulle kunna lära känna den lilla tretian lite bättre. Känslan när jag satte mig på hojen var en blandning av att sitta på en hög 125:a, jo jag tyckte att sadelhöjden var högre än förväntat, men ändå perfekt för mig som kunde stå med hela fotsulan på marken och ändå ha lite svagt böjda knän, vilket gjorde att jag satt utmärkt redan initialt under provkörningen av denna lilla maskin. Jag rullade iväg och kände att den encylindriga motorn gillade att varvas mer än på mina andra större hojar, men under tre tusen varv var det ingen idé att accelerera, då trivdes inte motorn Efter återkomst till försäljaren gjorde jag något jag aldrig gjort förut i livet – nämligen ett spontanköp på hojen! Hade inte ens rådfrågat min finansminister om lov, så det var mycket vågat... Efter diverse papper och formulär som skulle fyllas i, så körde jag hem min nya lilla trevliga bekantskap rakt hem och ställde in den i garaget. Sååå lycklig !!! Men hur skulle jag förklara detta för min hustru, skall jag vägra henne tillträde till garaget och undvika att hon ser den, eller skall jag dra en nödlögn att det är ”kompisens” som jag låter stå i garaget över vintern, Nej så kan jag ju inte göra, det är väl bäst att krypa till korset och berätta om dumheten jag begick hos handlaren. på mina kommandon från högerhanden. Oj, växellådan var 6-växlad, inte van vid det, men motorvarvtalen avslöjade att jag inte hade fått in sexans växel när jag sträckte ut lite på en liten större väg. Dock har displayen visning av växellägen, så hade jag varit observant nog att leta efter denna informationen så hade jag upptäckt att jag låg kvar på femman lite för länge. Jag hade läst att vissa förare tycker att den har lite vibrationer i vissa varvtal, vilket känns om man är lite petig, men är absolut inte besvärande, vare sig i fotpinnar, styre, backspeglar eller i övrigt. 40 Bumsen 4 2024 Överst: Packad och klar för 117 mil på ett dygn. Den lilla BMW:n klarar mer än man tror och drar lite bensin. Ovan: Fikastopp. Etapperna blir kanske kortare på en liten hoj, fikaupplevelserna desto fler. När jag efter mycket vånda förevisade hojen för min hustru utbrast hon ”Åhhh vilken liten söt hoj du skaffat”. Vilken lättnad! Nåväl, så här efter drygt ett och ett halvt år som ägare till denna lilla G 310 GS måste jag påstå att det är en fantastiskt trevlig hoj. Denna lilla GS är otroligt inspirerande att köra, vilket jag nu har gjort många, många mil. Jag ställde in GS:en i garaget direkt efter att ha köpt den, lät den stå tills vårkanten. Under tiden hade jag läst på diverse forum och blivit tipsad om några saker som man kunde ändra