DMH 1
TRANSPORTNYTT PRESENTERAS AV AV: MATTIAS BLADH FO
RD RANGER KOMMER I LADDHYBRID-VERSION JA, NU ÄR A, NU R e o cie . ffi Ä d t det officiellt. Ford kommer från från llt Ford kommer och med 2025 att erbjuda sina kunder en laddhybrid av den populära pickisen Ford Ranger. Den här varianten har en kombination av en 2,3 liters Ford EcoBoost bensinmotor och en elmotor med uppladdnings arb t batterisystem. I e e r ningsbart batterisystem. I elektriskt läge ska räckvidden ligga på fina 45 kilometer. Ford aviserar att den maximala dragvikten kommer ligga på 3 500 kg. Rangers beprövade fyrhulsdrivna offroad-kapacitet är inkluderat i Plug-in-hybriden, likaså valbara l kt iskt läge körlägen samt avancerade förarsäkerhetskörlägen samt avancerade förarsäkerhetsoch förarassistansfunktioner. Produktionen av den första Ranger Plug-in-hybriden startar i slutet av 2024 och första leveranserna sker under första kvartalet 2025. Läs mer på WWW.FORD.SE EN VARGLIK PICKUP PICKUP-TRENDEN PEKAR alltjämt uppåt. Det verkar inte finnas någon hejd på nya tilltänkta pickuper, vare sig i konceptform, på prototypstadiet eller rent av skarpa lanseringar. Kalifornienbaserade Alpha Motor Corporation har relativt nyligen släppt rörliga bilder på företagets elektriska pickup Wolf. Det handlar emellertid om en prototyp men kittlar så klart extra hos alla pickis-fantaster om detta blir verklighet. Alpha har meddelat att Wolf kommer drivas av litiumjonbatterier med en motor på 212 kW (285 hästkrafter) där full gas ska ge en toppfart på strax över 200 km/h. Dragvikten ska enligt uppgift ligga på cirka 1 360 kg. Wolf mäter 190 cm på bredden och 177 cm på höjden. Mer info hittar du på WWW.ALPHAMOTORINC.COM DEN MODERNA HANTVERKAREN 9 2023 26