Din Energi - Härryda Energi 1
HÄRRYDA ENERGI Adress: Kabelvägen 2 , 435 33 Möln
lycke • Telefon: 031-376 10 10 E-post: info@harrydaenergi.se • Hemsida: harrydaenergi.se Stor uppslutning på vår kundkväll På Elens dag den 23/1 var det fullt hus på Kabelvägen 2 i Mölnlycke. Kvällen inleddes med festlig dryck och goda smörrebröd signerade Bolåsa Värdshus. Därefter startade programmet som bestod av föredrag från vår elnätschef Charlotte Simonsson, marknadschef Anna Carlstedt och kommunens energirådgivare Hans-Erik Linnros och John Hamnelid. Kvällens ämnen kring elnät, effektbrist, energispartips och hur man ska tänka med elavtal, väckte stort intresse och många frågor. Vi är väldigt glada att så många ville komma och prata el med oss. Platserna tog helt slut och det verkar som att flera av er fick mersmak. Det fick definitivt vi i alla fall! Håll koll på vår hemsida för liknande event framöver och glöm inte att följa oss på våra sociala medier, där är vi är snabbast på att publicera nyheter och tips. HAR DU KOLL PÅ NÄR DITT ELAVTAL LÖPER UT? Gå in på sidan minasidor.harrydaenergi.se för att se ditt aktiva elavtal och när det löper ut. Passa på att uppdatera din e-postadress under ”Mina uppgifter” så får du ett påminnelsemejl från oss när det är dags att förnya! FÅ SMS VID ELAVBROTT! Trots robusta och moderna 95% tycker vi har ett trevligt bemötande. Sverigesnittet är 84 %. 87% tycker att fakturan är lätt att förstå. Sverigesnittet är 61 %. Så tycker ni om oss 67% 12% 13% 85% fler vet skillnaden på elnät och elhandel än för ett år sen. tycker att vi ger snabb hjälp. Sverigesnittet är 70 %. uppmärksammar information från oss, men… 22 % vill ha ännu mer! 94% tycker att vi har få strömavbrott. Sverigesnittet är 86 %. Nu har vi satt upp nya strategier för att bli ännu bättre 2023! Stort tack till alla er som deltar i våra kundundersökningar. Resultatet kommer från NKI, Nöjd kundindex, där vårt resultat jämförs över tid och mot snittet för elföretag i Sverige. 2 fler tycker att vår eldistribution (kostnaden för elnätet) är prisvärd, medan 3 % färre tycker själva elen (elhandeln) är prisvärd. Inte så förvånande med tanke på att genomsnittliga systempriset, som vi handlar in elen på, var ungefär 130% högre 2022 än 2021, så vi håller med! elnät går strömavbrott aldrig att helt och hållet undvika. Ibland kan avbrott ske plötsligt av yttre påverkan så som stormar, men oftast sker strömavbrott faktiskt planerat. Planerade avbrott gör vi för att vi ska kunna arbeta tryggt och säkert med modernisering, utbyggnad och underhåll av elnätet. Vid ett planerat elavbrott aviserar vi i god tid via post till berörda kunder. Men visst har posten sina nackdelar? Papper har en förmåga att försvinna och trots att man sett aviseringen är det väldigt lätt att glömma av tills det är dags. Därför har vi en påminnelsetjänst till dig! Uppdatera dina kontaktuppgifter på minasidor.harrydaenergi.se under ”Mina uppgifter” och kryssa i om du vill ha informationen via e-post eller sms, så får du en påminnelse nästa gång!