Interflora 1
• HELA DENNA TIDNING ÄR EN ANNONS FRÅN INTERFLORA
• På kärlekens sida ända sedan 1923 I hundra år, ända sedan 1923, har Interflora stått på kärlekens sida med samma tidlösa uppdrag nu som då; att förmedla känslor som omtanke, passion, uppskattning och glädje genom blommor. Det är vi otroligt stolta över! I år firar vi alltså hela hundra år och vi gör det med visionen ”en värld där fler älskar blommor och varandra”, något som känns extra viktigt i tider då vi prövats av oroligheter i både samhälle och omvärld. För att uppmärksamma vårt jubileum har vi låtit glaskonstnären Ann Wåhlström formge en vas som är ett helt igenom ett svenskt verk, från blyertsskiss till tillverkning. På sidorna 8–9 får du följa glasblåsarnas arbete på anrika Reijmyre Glasbruk, där jubileumsvasen Tidevarv tillverkas. Resultatet är fantastiskt! I det här numret firar vi också vårens och ljusets återkomst med blomstrande dukning, bröllopstips och fina erbjudanden i säsong. Nu blickar vi framåt. Minst 100 år till. NINA LINDVALL , VD INTERFLORA AB 3. 1. Följ oss… … på Facebook @interfloraAB, på Instagram @interflora_ab och på Pinterest @interflorase Tagga oss gärna med #theflowereffect och/eller @Interflora_ab 4.. 2. INTERFLORA INSPIRATIONSMAGASIN REDAKTÖR: Carolina Tenow, lina.tenow@interflora.se OMSLAGSFOTO: Rikard Lilja ANNONSER UR VÅRT 100-ÅRIGA ARKIV 1. I början hette Interflora Föreningen Blomsterförmedlingen. Affisch med vår slogan Säg det med blommor från 1924. 2. Fred och öppna gränser! ”Blomsterförmedlingen har nu återupprättat förbindelserna med de flesta länder” står det i annonsen från 1946. 3. Mors dag-affisch, 1950. 4. 1970 döptes varumärket om och fick namnet Interflora. Tulpaner piggade upp hemma vid matborden 1971. 2 INTERFLORA INSPIRAT IONSMAGASIN #1 /2023 FOTO INTERFLORA