DMH 1
Hela denna sida är en annons från Cramo Cramo i f
ortsatt satsning på lyftutrustning Utmanande projekt och i behov av speciell lyftutrustning? Cramo har sedan många år sett ett behov från kunder att hyra luftutrustning av olika slag och skräddarsyr lösningar till stora som små projekt, alltid med säkerheten i fokus. “Tidigare har vi fått pussla ihop utrustning till kunderna, så gott vi har kunnat, eftersom vi haft ett mindre sortiment. Nu kan vi arbeta på ett helt annat sätt. Vi kan tidigt i processen komma in och uppskatta vad kunderna behöver för utrustning och skräddarsy lösningar från start. Något som är väldigt uppskattat från kundens sida, eftersom många uttrycker att det är svårt att veta vad för slags lyftutrustning man behöver. Oftast vet man VAD man ska lyfta/flytta, men inte vilken typ av lyftutrustning som behövs.” berättar Christian Dimidis, lyftexpert på Cramo. Sedan 2020 då Cramo blev en del av Boels Rental gavs möjlighet att satsa på affärsområdet lyft. Boels Rental som redan tidigare haft ett stort lyftsortiment, öppnade dörrarna för att Cramo skulle kunna förverkliga det behov man sett hos kunderna. Kunderna är allt från entreprenörer, till industrier och byggbolag. I samarbete med kund tar Cramo fram nya produkter där efterfrågan finns och utvecklar nya standarder i nära dialog med både kund och leverantör. Säkerhet + Cramo = sant Kraven på leverantörer och utrustning blir allt högre. Idag väljer byggbolag i högre utsträckning en partner som har ett stort fokus på säkerhet och där är Cramo en viktig aktör. För Cramo har säkerheten alltid varit en högt prioriterad fråga. Och när bolaget bestämde sig för att ta in ett stort lyftsortiment var säkerheten viktig att ta med från början. “Vi har satt höga krav på oss själva, att kontrollera produkterna i vårt lyftsortiment efter varje hyra. Det är högre än vad den här typen av utrustning har som lagkrav/myndighetskrav, vi har helt enkelt höjt ribban för oss själva. Vi ska aldrig riskera vår egen eller kunds säkerhet” säger Jonas Ohlson affärsområdeschef. Geografisk närhet Närhet till kunden, både geografiskt med också relationsmässigt är något som Cramo arbetat på länge. “För oss på Cramo finns det i vårt DNA att jobba nära kunden. Vi vill i största möjliga mån skräddarsy lösningar och driva utvecklingen framåt, tillsammans med kund.” berättar Christian. Läs mer och ta kontakt här: