Boinsikt 1
SMÅTT & GOTT Felanmälan Bostäder: 019-16 45 55 Pe
rsonalen i Kundtjänst tar emot ditt samtal. Ju mer akut bekymmer, desto snabbare åtgärdar vi felet. Kundtjänst finns på plats mån–fre kl 7–17. För akuta problem kvällar och helger, ringer du till ÖBOs trygg-hetsjour på telefon 10 10 00. Givetvis kan du ringa direkt till din bovärd när du har frågor eller synpunkter kring ditt boende. www.obo.se Är felet inte akut kan du också göra en anmälan via www.obo.se Genom att logga in på Mina Sidor kan du enkelt anmäla vad som är fel i bostaden. Till Mina Sidor behöver du din pin-kod och ditt lösenord, samma som du använder på Hyrestorget. Under Mina Sidor kan du bland annat hitta uppgifter om din hyresavi/OCR-nummer, hyreskontraktet och när din bostad står på tur för att rustas. Dessutom kan du söka bostad, direktbyte och se dina intresseanmälningar. Lokaler 019-19 43 33 Uppge gärna kund- eller produktnummer när du ringer. För akuta problem kvällar och helger, ringer du till ÖBOS trygghetsjour på telefon 10 10 00. www.obo.se På hemsidan kan du via ÖBO Lokalers egen sida göra en felanmälan med hjälp av ett formulär. Det skickas direkt till ÖBO Lokaler. För akuta fel, kontakta oss på telefon. Missa inte dina erbjudanden! Har du autogiro når du all information och alla erbjudanden via din internetbank. Gå in under Visa faktura och klicka på Information/ erbjudande. Då kommer du till ÖBOs hemsida. Grundutbud, com hem SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV3, TV4, Sjuan, Kanal5, TV6, TV8*, Kanal9, Kanal10, TV11, TV12, TLC, Fox Sweden + en lokal kanal. För att utöka ditt kanalutbud, ring kundservice 90 222 eller gå in på www.comhem.se. För mer information om tv-utbudet, kontakta oss på ÖBO, tel 19 42 00. Störande grannar Om du blir störd är det bra att börja med att försöka prata med den som stör. Om du behöver hjälp från ÖBO, ringer du din bovärd och anmäler störningen. På kvällar, nätter och helger anmäler du akuta störningar till ÖBOs trygghetsjour på telefon: 019-10 10 00. Ett bevakningsföretag ringer sedan upp dig och om störningen är pågående, åker de ut för att se vad som pågår. Den som stör får i normalfallet betala 860 kr för utryckningen. Efter en störning gör ÖBO oftast ett hembesök samt skickar ett brev där vi påpekar vilka regler som gäller. Om störningen upprepas skickas ytterligare ett varningsbrev. Slutligen kan den störande sägas upp. 31 Välkommen till EKObil! Hör du till dem som oftast cyklar eller åker buss, och bara behöver bil ibland? Då kan EKObil vara din bästa billösning! Den stora fördelen med att vara med i en bilförening är att du har tillgång till bil betydligt billigare än om du äger den eller hyr den genom en uthyrningsfirma. I EKObil kostar bilen bara när du använder den! Är du intresserad? Vill du veta mer eller gå med i EKObil kontaktar du Bo Nordström på telefon 019-19 43 22 eller mejlar till bo.nordstrom@obo.se