4_2020_JBF 1
Kända i branschen Med åren utvecklades företaget
och Ray Thunholm berättar att VSB:s fokus är att vara bred inom infästning och byggskruv med inriktning mot proffsanvändare. Enligt honom har det spridit sig i byggbranschen att produkterna har bra kvalitet och att företaget har en bra service. Därför har de inte känt behov av att marknadsföra sig så mycket. - Vi är ett klassiskt entreprenörsdrivet företag och vi har alltid gjort på vårt sätt. Att vi nu gör denna mediasatsning har inte så mycket att göra med att konkurrensen har blivit tuffare. Snarare vill vi berätta för våra återförsäljare och användare av våra produkter om VSB och hur vi exempelvis jobbar med utveckling, kvalitet, miljö och artikelinformation, säger Ray Thunholm. Per Gidlund VASS LEVERANTÖR AV PRODUKTINFORMATION Utöver att öka sina insatser för att informera om sin verksamhet, satsar VSB också på att leverera bra information om sina produkter. Företaget utsågs till Årets Finfo-leverantör 2019. Motiveringen löd: “Västsvensk Byggskruv har mycket komplett masterdata av hög kvalité både när det gäller artikel och mediainformation. Företaget är alltid snabba att tillhandahålla marknadens önskemål av ny information och har under lång tid legat i framkant i sitt arbete med masterdata.” VSB:s försäljningschef Ray Thunholm framhåller att VSB har ett gott renomée hos sina återförsäljare. Idag har företaget 30 anställda och omsätter 167 miljoner kronor. Skapa din framtid i ett nytt Affärssystem Nya Kassanova Affärssystem är ett modernt, flexibelt och användarvänligt affärssystem för järn-, bygg-, och färgbranschen. Vill du också ha en lönsam butik? Ring och boka en kostnadsfri visning! We Make IT Easy Transiro Retail AB www.kassanova.se l 040 - 671 21 40 l info@sindas.se 10 JBF ■ 4-2020