Nordisk Solenergi 1
F ÖRETAGSINTER VJU lcellsbolag BARE Hubb och utve
cklingscenter i Rosersberg utanför Stockholm. Foto: Leje Fastigheter kunder att se vad en produkt har för pris och lagerstatus. Tar helhetsansvar Redan under uppstartsfasen skapade Aprilice goda relationer med fl era av de största produkttillverkarna och företaget är idag agentur och distributör för många av de största varumärken. Efter att avtalen med tillverkarna var på plats var nästa steg att skapa nära samarbeten med energi- och solcellsbolag som hade en egen säljorganisation, och att själva fortsätta fokusera på tekniken. Strategin visade sig vara lyckosam och idag har Aprilice närmare 250 kunder. – Med den här modellen kan både vi och våra kunder göra det vi är bäst på. Det skapar heller ingen konkurrens. Vi är kundens förlängda arm och de känner trygghet i att vi hjälper dem med hela kedjan, från leverans och installation till support och eftermarknad. Till skillnad från många andra företag har Aprilice valt att ha egna produktlager. Beroende på vad kunden väljer vid beställningen skickas antingen produkterna eller görs redo för ➛ NORDISK SOLENERGI 2022 23