DMH 1
TEMA DIGITALA TJÄNSTER Som kund Fleaty skapar du
ett projekt i appen och anger helt enkelt viket material du behöver, när du behöver det och vart du vill ha det transporterat. Fleaty kommer sedan att hitta den närmaste och bästa tippen, och lastbilar som kan köra. När Fleaty hittat ett eller flera alternativ får du ett prisförslag direkt i appen, och kan sedan följa transporten i realtid. Som kund kan du välja om du vill ha det absolut billigaste alternativet, eller den tipp som är närmast och går snabbast. Samma tillvägagångssätt gäller om du behöver hjälp med att köra bort material. Handlar det om kontaminerade massor eller farligt avfall så ordnar Fleaty dessutom med alla tillstånd. – Är det Nikola Markovic, produktchef på Hesus Now/Fleaty. första gången du använder tjänsten så rekommenderar vi att ringa oss, säger Nicola. Handlar det om kontaminerade massor eller farligt avfall som ska köras bort så kommer till platsen och tar jordprover, om detta inte redan har gjorts av kunden. Frågar du Vid bortforsling av kontaminerade massor eller farligt avfall ordnar Fleaty med alla nödvändiga tillstånd. Foto: Hesus. som entreprenör om en offert för en transport så får du som regel bara ett förslag. Vi försöker istället att ge så många alternativ som möjligt, så att kunden sedan kan välja det bästa för just deras verksamhet. Efter att körningen är avslutad har Med Fleaty får du ett prisförslag direkt i appen, och kan sedan följa transporten i realtid. Foto: Hesus. Fleaty också en funktion som kalllas för Timestamp där man kan se en summering av hela transporten. – All information om transporten finns tillgänglig, förklarar Nicola. När och var lastbilen har stannat. Alla digitala tipp-kvitton. Du kan se saker som hur många ton lastbilen har lastat på. Vilket material de lastat, och från vilken tipp. När lastbilen åkt in och ut från ett avlämnings- eller upphämtningsställe. Det är just det som är vårt signum och arbetssätt, att ha spårbarhet och full transparens i allt vi gör. Hur har tjänsten förändrats över tid, sedan våren 2019? – Från början utgick vi från vad vi trodde att kunderna ville ha, vilket var smarta och snygga funktioner. Ganska snart så märkte vi att vi behövde ”Vid en och samma transport kan det vara tre, fyra parter inblandade. När du använder Fleaty så pratar du bara med oss. ” lyssna mer på kunderna. Vi gjorde därför flera stora kundundersökningar. Vi var ute på arbetsplatser och pratade med lastbilschaufförer. Vi märkte att marknaden inte riktigt var mogen för en helt automatiserad lösning. På senare tid har vi jobbat mycket med att utveckla tjänsten så att kunderna hela tiden känner att de har en personlig DEN MODERNA HANTVERKAREN 3 2022 34